همانطور که می‌دانید در مطالب قبلی سایت بیمه به موضوع مهم بازاریابی رشته‌های بیمه‌ای و ارائه خدمات در رابطه با محصولات اشاره کردیم. اما در همین رابطه هم باید دقت لازمی داشته باشید که این بازاریابی به نوعی ضرر برای نمایندگی‌های بیمه محسوب می‌شود. همچنین نمایندگان بیمه به عنوان اعضای فعال بیمه‌ای کشور نسبت به خرید و فروش اینترنتی و بازاریابی‌های غیر اصولی شکایت کرده و خواهند کرد. با تمام این شرایط باید اصولی برای فعالیت‌های مربوط به بازاریابی اینترنتی در نظر گرفته شود تا این سرمایه گذاری با مشکلات این چنینی همراه نباشد.

در این رابطه تحقیقات زیادی از سوی بیمه مرکزی و نمایندگی‌های بیمه و به صورت کلی شرکت‌های بیمه انجام شد. اما در نهایت یکی از مهمترین شرایطی که در نظر گرفتند در حدود نه بند، قابل اجرا می‌باشد. تمام این بندها برای بازاریابی بیمه باید جدی تلقی شوند و سر سری از کنار آنها عبور نشود. در صورتی که چنین شرایطی انجام شود انتظار بهبود شرایط بازاریابی و مطابقت با اصول اصلی دور از انتظار نیست. در حقیقت بیمه مرکزی توانسته این شرایط و به رسمیت شناختن بازاریابی بیمه را با موفقیت پشت سر بگذارد.

شروط بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین برای بیمه در حقیقت به همین راحتی انجام نخواهد شد و هر فردی نمی‎تواند این بازاریابی را انجام دهد. بلکه برای بازاریابی نیاز است تا از یک پروسه طاقت فرسا عبور شود. در نهایت پس از این پروسه طاقت فرسا می‎توان قبول یا رد بودن ماجرا را حقیقی دانست. پس در واقع بازاریابی بیمه خدمتی است که باید نمایندگی‎ها و شرکت‎های بیمه‎ای که دارای فعالیت رسمی هستند با نام و نشان خود انجام دهند.

شروط بازاریابی بیمه در ایران

دادن اطمینان به مشتری؛ گام اول

بازاریابی بیمه‎ای که توسط افراد معمولی و غیر متخصص انجام خواهد شد، این اطمینان را از مشتری سلب می‎کند که در صورت بروز مشکلات مختلف به چه صورتی باید عمل شود؟؟؟ به کجا باید مراجعه کند؟ اما اگر یک نمایندیگی بیمه این کار را انجام دهد و آدرس و شماره تلفنی را برای این کار به عنوان آدرس و شماره تلفن محل نمایندگی در نظر بگیرد، به هیچ عنوان مشکلاتی از این قبیل رخ نخواهد داد. پس بهترین راه کسب رضایت مشتری و جلب اعتماد او است. علاوه بر آن باید بازاریابی بیمه و محصولات بیمه‎ای که به همین منظور در نظر گرفته‎اید آنچنان قوی باشد که وی را به سمت خود بکشاند و بتوان از آن طریق نیازها و مشکلات مختلف او را ارضا نمود.

گرفتن مجوز؛ گام دوم

برای آنکه بازاریابی بیمه به صورت دیجیتالی انجام شود اولا نیاز است تا فرد از یک سری دریافت مجوزات مختلف برای انجام دادن بازاریابی بیمه دریافت نماید. این دریافت کردن به معنای آن است که کسب و کار دیجیتالی این نمایندگی کاملا رسمی بوده و توسط بیمه مرکزی نیز تأیید شده می‎باشد. پس کسب نشان اعتماد یکی از مهمترین آنها می‌باشد. در این مرحله تنها سایت‌هایی که وحقیقتا شرایط لازم را برای دریافت نشان اعتماد برای بازاریابی بیمه دارند در نظر گرفته خواهند شد و سایر افراد حذف شده هستند.

داشتن توضیحات تکمیلی؛ گام سوم

در خصوص هر یک از محصولات بیمه‎ای که در سایت شما برای بازاریابی بیمه‎ای در نظر گرفته می‎شود، نیاز است تا از یک سری توضیحاتی در رابطه با قوانین استفاده، مزایا و معایب و کشف مجوز از بیمه مرکزی و سایر اطلاعاتی که مشتری باید در رابطه با آن محصول بداند را برای او توضیح بدهید.
تمامی اطلاعاتی که در زمینه یک محصول بیمه در بازاریابی خود ارائه می‎دهید باید به صورت یک قانون نباشد. بلکه باید در گوشه‎ای از سایت خود قرار دهید تا فرد بتواند به توضیحات دسترسی داشته باشد. همچنین قبل از آنکه بیمه در نظر گرفته شده برای یک فرد به مرحله ثبت برسد، نیاز است تا شما در این بین مرحله‎ای قرار دهید که با استفاده از آن مرحله میزان پول دریافتی تعیین شود. بدین ترتیب مشتری که بخواهد برای ثبت درخواست خود اقدام می‎کند و مشتری که نخواهد هم اقدام نمی‎کند.

تمامی توضیحاتی که شما برای بیمه نامه در نظر گرفته‎اید نباید دارای هیچ ابهامی باشد، بلکه باید در ساده ترین جملات و با ساده ترین کلمات توضیح داده شوند. به چنین ترتیبی میتوان از صحت آن اطمینان حاصل نمود. همچنین از تمام این مراحل و مفاد بیمه خود حتما یک نسخه کاغذی برای فرد مورد نظر ارسال کنید تا هر دو طرف برای خود نسخه‎ای داشته باشند.

تمامی مسئولیت‌هایی که در بازاریابی بیمه رخ می‎دهد با شرکت مربوطه می‎باشد، در نتیجه تمامی مراحل باید امن و محرمانه باشد و همه مطالب داخل سایت متناسب با یک شرکت بیمه‌ای باشد. در غیر این صورت در زمره سایت‌های فیلترشده قرار خواهد گرفت.