بیمه شخص ثالث در زمره ی بیمه های روتین و مورد استفاده قرار دارد که هر ساله سقفی برای آن تعیین می شود و در حال حاضر سقف نهایی برای آن تعیین شده است.

بیمه شخص ثالث معمولا برای انواع خودروها تعیین می شود. این بیمه در زمره ی بیمه های اجباری خواهد بود که در صورت عدم پیگیری مشمول جریمه و حتی توقیف می باشند. بیمه سقفی دارد که در حال حاضر این سقف تعیین شده در حدود صد و هشتاد میلیون می باشد. مبلغ صد و هشتاد میلیون تنها برای یک شخص تعیین خواهد شد و سقف نسبتا خوبی هم می باشد که نیاز به تغییرات عمده نخواهد داشت.

سقف تعیین شده برای بیمه شخص ثالث

از طرفی با توجه به بالا رفتن سقف مربوط به بیمه شخص ثالث این احتمال وجود دارد که به صورت صددرصدی سقف مربوط به هزینه مربوط به حق بیمه هم افزایش پیدا کند. البته درصدی افزایش پیدا کرد و صد در صدی نخواهد بود.  با توجه به سقفی که توسط بیمه نامه در نظر گرفته می شود باید سقفی برای آن تعیین شود تا پرداخت نیز صورت پذیرد. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که بخشی توسط بیمه تحت پوشش قرار نگیرد.

در رابطه با خودروهایی که به صورت کامل سقف تعیین شده را پرداخت می کنند این احتمال وجود دارد که در صورت تعیین سقف 180 میلیونی بیمه به صورت کامل این حق را پرداخت نماید. در رابطه با خودروهایی که به صورت غیرمتعارف هستند این احتمال وجود دارد که خسارت های بیشتری را متحمل شوند. بنابراین این خودروها هم از خرداد سال 95 مشمول دریافت بیمه خواهند بود.

سقف تعیین شده برای بیمه شخص ثالث

در خصوص بیمه ها قوانینی عنوان گردید که متأسفانه در برخی از موارد مربوط به آنها تغییراتی انجام شده و حتی درصدی از آنها مورد تأیید قرار نگرفت. بخش هایی از تغییرات انجام شده با آنچه که در قانون اساسی تعیین شده مغایرت دارد و مورد پذیرش نیست. به دلیل باطل شدن دو بند از مصوبه های مربوط به شواری عالی بیمه و همچنین پیگیری های مکرر در رابطه با دیوان عدالت ، شورای عالی بیمه این دو بند مربوطه را نیز تغییر داده و اصلاح کرد.

نظر شما درباره سقف تعیین شده برای بیمه شخص ثالث چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهر نیوز