زندانیان هم همانند افراد عادی نیاز دارند تا از پوشش بیمه ای کمک بگیرند و درمان بیماری های خود را حتی در زندان نیز انجام دهند که بر همین اساس به بیمه آنها توجه ویژه ای شده است.

بیمه زندانیان یکی از مقوله هایی است که برای زندانیان در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد ، زیرا بیماری ها در همه ی شرایط فرقی ندارد که یک فرد آزاد باشد یا در زندان به بدن ما آسیب می رسانند و درمان مربوط به آنها هم می تواند تا حدود زیادی زمان بر باشد و علاوه بر آن هزینه های جانبی زیادی را به همراه داشته باشد ، بنابراین وجود بیمه ها می تواند این مشکل را تا حدودی برطرف نماید.

زندانیان هم بیمه سلامت خواهند شد!

در رابطه با زندانیانی که در کل کشور در زندان ها هستند و بخصوص زندانیان  که هم اکنون در زندان گیلان به سر می برند یکی از طرح های قابل تقدیر را می توانیم بیمه سلامت بدانیم که با همکاری سازمان بیمه سلامت ایران این کار نیز صورت پذیرفته است. بنابراین برای هریک از آن ها دفترچه ای صادر می شود تا بتوانند مراحل درمان خود را نیز پیگیری کنند و به سلامتی کامل برسند. این طرح خصوصا برای افرادی است که تاکنون دفترچه ای دریافت ننموده اند و از خدمات بیمه ای هم برخوردار نبوده اند. زیرا هدفی که بیمه سلامت در نظر دارد بیمه برای همه ی اقشار جامعه می باشد.

در این خدمات بیمه سلامت در صورتی که سرپرست خانوار باشد می تواند هم خود و هم فرزندانش را تحت پوشش این بیمه قرار دهد . هزینه های درمانی این خانواده ها به حداقل خواهد رسید و در صورتی که بیماری اتفاق افتد سریعا به پزشک مراجعه می کنند و از بدتر شدن آن جلوگیری خواهند کرد. علاوه بر افرادی که در زندان ها هستند ، مددجویانی که در کمیته امداد هم هستند باید از خدمات بیمه ای مربوط به بیمه سلامت استفاده کنند و برای تغییر دفترچه خود نیز اقدام کنند. این افراد تنها تا پایان ماه خرداد توانایی استفاده از دفترچه قبلی خود را دارند. البته تاکنون درصد پایینی از افراد تحت پوشش از بیمه سلامت استفاده نموده اند .

زندانیان هم بیمه سلامت خواهند شد!

در صورتی که فردی هویت اصلی خود را نداند اما در ایران زندگی می کند و دوست دارد تا از این خدمات بیمه ای کمک بگیرد بیمه سلامت با استفاده از همکاری دوجانبه با بهزیستی توانایی برقراری این ارتباط را داشته و می تواند خدمات بیمه ای را ارائه دهد.

نظر شما درباره بیمه سلامت زندانیان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ایرنا