در روزهای اخیر یکی از مهم ترین مشکلات در حوزه ی پزشکی را می توان به نبود داروی انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت دانست که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

داروی انسولین یکی از داروهای بسیار مهم در روند درمان بیماران انسولین نوع یک وابسته به انسولین و همچنین بیماران نوع دو خواهد بود. برخی از این بیماران حتی با وجود مصرف دارو نمی توانند به راحتی قند خون خود را کنترل کنند و در نهایت تنها راه حل ممکن استفاده از انسولین و تزریق این ماده در داخل بدن است. بافت های خاصی از بدن می توانند چنین ماده ای را در درون خود جای دهند. با این وجود نبود این دارو باعث تغییر سطح قند خون در داخل بدن چنین افرادی می شود.

رفع مشکل مربوط به کمبود داروی انسولین در ایران

در حال حاضر داروی انسولین در یکی از استان های کشور یعنی خراسان وارد شده و در مشهد در داخل داروخانه ها در حال توزیع می باشد. با این وجود این محموله ی وارد شده نیازهای موجود را پاسخگو نیست و بازهم نیاز به ورود انسولین خواهد بود. دلایل متنوعی برای نبود این دارو وجود دارد که در این مطلب جایی برای توضیح آن وجود ندارد. بیماران مشکلات فراوانی دارند و حتی یک روز تزریق نکردن انسولین می تواند باعث به خطر افتادن سلامتی آنها شود.

تقاضا از سوی مردم بسیار زیاد و محموله ها هم در مقدار مشخصی می باشد. مردم از هر نظر مشکلاتی دارند و حالا ترس از نبود دارو بر آن افزوده شده که در نهایت باید به نوعی این تقاضا پاسخ داده شود. ما باید به حقوق هر بیماری احترام بگذاریم. در صورتی که فراتر از نیاز خود دریافت کنیم احتمال نبود این دارو برای فردی که واقعاً به آن نیاز دارد رخ داده و حتی افرادی به دلیل بالا رفتن قندخون به کمای دیابتیک و حتی مرگ هم منجربه شوند.

رفع مشکل مربوط به کمبود داروی انسولین در ایران

ما باید بتوانیم علاوه بر آرامش بخشیدن به مردم و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی این نکته را هم مدنظر قرار دهیم که تا حد امکان از وجود دلال ها در این بین هم باید پیشگیری به عمل آید. در صورتی که انسولین به دست این افراد برسد قطعاً با چند برابر قیمت اصلی آن توزیع خواهد شد. بنابراین در این بین سود اصلی با دلال ها و ضرر آن با بیماران است. پس تا حد امکان از داروخانه ها برای تهیه ی داروی خود کمک بگیرید و از پول دادن به چنین افرادی خودداری کنید.

منبع:

تی نیوز

نظر شما درباره رفع مشکل مربوط به کمبود داروی انسولین در ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.