در خصوص اعطای بسته حمایتی این بار نوبت به بازنشتگان می‎رسد تا از این بسته استفاده نمایند، البته سقف حقوق آنها باید زیر سه میلیون باشد.

بر اساس تصویبی که از سوی دولت نیز انجام شده تمامی افرادی که ماهانه کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‎کنند باید از بسته حمایتی استفاده نمایند. مبلغ نهایی برای تمامی خانوارها در حدود دویست هزار تومان می‌باشد که به احتمال زیاد به صورت دوره‎ای به حساب سرپرست نیز واریز خواهد شد تا بتوانند از مایحتاج خریداری نمایند و در گذران امور زندگی مشکلی نداشته باشند. این بار نوبت به بازنشستگان می‎رسد که البته برای استفاده از آن باید در حدود هشت روز یا ده روز صبر داشته باشند.

دریافت بسته حمایتی به بازنشستگان

در این روزها کارهای مربوط به درآوردن لیست انجام خواهد شد و رفته رفته این حقوق نیز به حسابشان واریز می‌گردد تا بتوانند از آن بهره ببرند. همانطور که اطلاع دارید بازنشستگان یکی از اقشار ضعیف جامعه محسوب می‎شوند زیرا حقوق آنها افزایش زیادی ندارد و باید سالها با همان حقوق زندگی کنند. از طرفی در سنین بازنشستگی آمد و رفت‎ها به دلیل بزرگتر بودن خانواده و افزایش تعداد اعضای خانواده بالا می‎رود و در نتیجه یک حقوق بازنشستگی کفاف یک خانواده را نخواهد داد.

شرایط بیمه‎ای برای بازنشستگان باید بهبود پیدا کند، زیرا در اکثر مواقع بیمه نمی‎تواند هزینه سنگین درمانی آنها را پرداخت کند. با افزایش سن معاینات پزشکی و خرج‎های سنگین مربوط به عمل‎ها و . . . افزایش پیدا خواهد کرد در نتیجه هزینه کردن این چنینی کمی سخت‎تر خواهد شد. بیمه‎ها نه تنها برای بازنشستگان، بلکه باید برای کارمندان معمولی و کارمندانی که مشکلات جسمی دارند و در دسته معلولان قرار دارند نیز چنین تغییراتی را به وجود آورد.

در صورتی که فردی با حقوق زیر سه میلیون تومان هست اما تاکنون چنین بسته‎ای را دریافت نکرده باید بتواند از طریق نهادهای زیربط همانند کمیته امداد یا بهزیستی وارد عمل شده و پیگیر کار خود باشد. زیرا کسی که سرپرست خانوار است نباید از چنین بسته‎های حمایتی عقب بماند.

دریافت بسته حمایتی به بازنشستگان

این روند شایدبتواند درصدی بسیار ناچیزی از افزایش قیمت‎ها را جبران کند، در حالی که باید ساز و کاری برای کم شدن قیمت مربوط به کالاها در نظر گرفته شود تا یک خانواده بتواند آن را تأمین نماید، در غیر این صورت در سالهای آینده با افزایش آمار بیمارانی مواجه خواهیم شد که نیمی از آنها به دلیل مشکلات مالی به بیماری مبتلا شده‎اند و در آن زمان بیمه‎ها قطعا نمی‎توانند کاری برای پوشش آنها انجام دهند.

نظر شما درباره دریافت بسته حمایتی به بازنشستگان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز