کشاورزان اقشار زحمت کشی هستند، اما شرایط راحتی برای زندگی آنها مهیا نیست و به همین دلیل توانایی پرداخت کردن حق بیمه را ندارند.

کشاورزان در فواصل مختلف زمانی می‎توانند از درآمد برخوردار شوند اما قطعا در زمانی از سال از توانایی لازم برای کار برخوردار نیستند و حقوق کافی برای آن ندارند. همچنین باید به این موضوع هم توجه داشت که در صورت وجود شرایط لازم باید از همان بودجه‎ی قبلی خود برای گذران زندگی استفاده کنند که این خود می‎تواند شرایط را سخت تر از قبل کند. هزینه‎های مربوط به شروع فصل بعدی کشاورزی را هم به آن بیافزایید، در نهایت هزینه‎ها سر به فلک می‎کشد!!

درآمد کشاورزان و پرداخت هزینه حق بیمه ها

حال چگونه می‎توان انتظار داشت که یک کشاورز حق بیمه مربوط به خود را در زمان تعیین شده پرداخت نماید، زمانی که هیچ یک از درآمدهای او در زمان تعیین شده در دستش قرار ندارد. کشاورزان محصولات خود را برداشت می‎کنند اما از زمان برداشت تا رسیدن به پوست فاصله زمانی زیادی خواهد بود و آنها باید از جیب خود خرج کنند. در نهایت افراد واسطه‎گری وجود دارند که محصولات آنها را کمتر از قیمت واقعی می‎خرند، بنابراین آنها اجبارا بخشی از محصولات خود را به این افراد می‎سپارند که در نهایت چیزی جز ضرر برای آنها نخواهد بود.

درآمد کشاورزان و پرداخت هزینه حق بیمه ها

در سال جاری به دلیل تغییرات وضعیت آب و هوا درصدی از محصولات کشاورزان نیز آسیب دیده و از این رو نیاز است تا به این آسیب‎ها و تعیین خسارت‎ها رسیدگی شود. در زمان دریافت پول باید در زمان مورد نظر حق بیمه پرداخت شود اما در زمان دریافت این حق تعلل زیادی صورت می‎گیرد که شایسته نیست. دولت و مسئولین امر باید بتوانند از مشکلات این قشر پر زحمت اطلاع کسب نموده و با بررسی‎های خود با توان ملی خوب به رونق کسب و کار داخلی بپردازند و خودکفایی را در معنای واقعی ایجاد کنند.

درآمد کشاورزان و پرداخت هزینه حق بیمه ها

در گیلان و مازندران در زمان کاشت برنج مشکل بی آبی شدید بود اما امروزه این بی آبی جای خود را به بارش باران سپرده و در حقیقت می‎توان گفت که حال زحمات چند ماهه آنها در حال نابودی می‎باشد. با توجه به افزایش هزینه‎ها آن هم به صورت چند برابری مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند و به کشاورزانی که توانی برای پرداخت ندارند کمک‎های لازم را برسانند.

نظر شما درباره درآمد کشاورزان و پرداخت هزینه حق بیمه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز