در زمینه‌ی مشکلات مربوط به بیمه، یکی از مشکلات ثابت در خصوص داروهای شیمی درمانی می‎باشد که متأسفانه از دفترچه بیمه حذف شده‎اند.

بیماری‎های صعب‎العلاج در زمره‎ی بیماری‎هایی قرار دارند که به آسانی درمان نمی‎شوند مگر آنکه بتوان با استفاده از داروهای شیمی درمانی مشکلات موجود را برطرف نمود. داروهای شیمی درمانی هم داروهای به شدت گرانی هستند که فردی نمی‎تواند توانایی پرداخت کامل هریک از داروها را داشته باشد، بنابراین باید به روشی وارد عمل شد که این روش همان استفاده از بیمه‎ها می‎باشد. بیمه‎ها باید بتوانند داروهای شیمی درمانی از نوع خارجی را هم بیمه کنند تا هزینه‎ها به همان نسبت کاهش یابد.

داروهای شیمی درمانی خارجی بیمه نمی شوند!!!

یکی از عللی که مانع از انجام این کار توسط بیمه‎ها ‎می‎شود موضوع افزایش قیمت مربوط به داروها است. تمام داروهایی که وجود دارند با افزایش قیمت بسیار شدیدی روبه رو هستند. زیرا دلار دچار نوسان بوده و بر همین اساس قیمت‎های آنها هم از حالت واقعی به دور است. پس بیمه نمی‎تواند ریسک چنین قیمت‎هایی را به جان بخرد و در نتیجه آنها را پرداخت نماید، این قیمت‎ها برای بیمه هم نوعی ریسک به شمار می‎رود.

هریک از شرکت‎های بیمه‎ای در حال حاضر با بدهی‎هایی روبه رو هستند و از طرفی می‎توان گفت که شرکت‎های بیمه‎ای برای آنکه بتوانند مسائل مربوطه خود را حل کند باید از روش‎های ضرر دهنده خودداری نمایند. بدین منظور یکی از بهترین راه حل‎ها استفاده از مرحله حذف خواهد بود. با حذف کردن می‎توان صورت مسئله را به صورت کامل از بین برده و در نتیجه آنچه که دلخواه است را به ارمغان آورد.

اما در این بین تنها بیماران هستند که باید مشکلات موجود را به جان بخرند و به جای فکر کردن به درمان خود مسائل دیگری را جستجو نمایند. دفترچه بیمه به جای آنکه برطرف کننده نگرانی باشد خود نگرانی‎های بزرگ‎تری را به وجود آورده که توانایی مقابله با آنها برای همه‎ی افراد وجود ندارد. اغلب بیماران از وضعیت مالی نرمالی برخوردار نیستند و بدین صورت باید نظاره‎گر زجر کشیدن عزیزان خود باشند.

داروهای شیمی درمانی خارجی بیمه نمی شوند!!!داروهای شیمی درمانی خارجی بیمه نمی شوند!!!

یک سری بیماری‎ها هم وجود دارند که داروهای مربوط به آنها در داخل تولید نمی‎شود و در نتیجه داروهای شیمی درمانی خارجی را شامل می‎شود که حقیقتا مشکلات زیادی برای دستیابی به آنها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه از نظر کیفیتی هم این داروها در وضعیت بهتری قرار دارند از همین رو تمایل پزشکان برای تجویز این داروها بیشتر می‎شود زیرا نتیجه بهتری برای درمان حاصل خواهد شد. رایزنی‎ها برای آن است که بتوان این داروها را در پوشش بیمه‎ای حفظ نمود تا بیماران از بیمه‎های خود رضایت کاملی داشته باشند.

نظر شما درباره بیمه داروهای شیمی درمانی خارجی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز