بیمه عمر و مزایای آن در سایت بیمه به صورت کامل توضیح داده شده است. اما این بار قصد این مطلب آشنایی کامل مخاطبان با زوایای گوناگون و انواع اصطلاحات گفته شده از سوی فروشنده بیمه به شما می‌باشد که شاید در ظاهر بسیار مهم نباشد، اما مسلما در باطن ارزشمند است. به همین دلیل نیاز است مزایای خرید بیمه عمر توضیح داده شود.

آشنایی با اصطلاحات بیمه عمر

خطر فوت به معنای آن است که بیمه عمر به شما این تضمین را می‎دهد پس از مرگ میزان حقی که برای شما می‎باشد به فردی که خودتان در زمان خرید بیمه نامه تعیین نموده‎اید پرداخت نماید.

خرید بیمه عمر

مورد بعدی بیمه عمری است که شما به شرط حیات خود آن را خریداری نموده‌اید. در چنین بیمه عمری پس از اتمام پایان دوره بیمه شما و حق بیمه‌هایی که پرداخت کرده‌اید، مبلغ تعیین شده به شما داده خواهد شد. در چنین مواردی هم می‎توانید شخص مربوطه را تعیین نمایید تا این حق به وی تعلق بگیرد.
بیمه عمر مختلط هم مخلوطی از هر دوی اینها می‌باشد. بر فرض مثال در بیمه نامه قید می‌شود که اگر فرد خریدار فوت کند یا حتی در قید حیات هم باشد، پس از 20سال این حق به عنوان مثال به فرزند وی داده شود.

نوع بعدی هم بیمه عمر مستمری است که در آن بر اساس نظر خریدار بیمه عمر می‌تواند تا چند سال ماهیانه حقوقی به آن تعلق گیرد یا اینکه به صورت یک جا تسویه شود. اگر فردی هم تعیین شده باشد، این مبلغ به وی تعلق خواهد گرفت. پس شخص موردنظر که برای خرید بیمه عمر اقدام نموده است باید از قبل تصمیمات خود را گرفته باشد.
در هر شرکتی که قصد خرید بیمه عمر دارید باید به یک اصل توجه داشته باشید و آن سود سال‌های ابتدایی است که حداقل برای 4 سال ابتدایی بسیار ارزشمند است. علاوه بر این سودی که به عنوان حق شما در نظر گرفته شده. می‎توانید در کارهایی که شرکت بیمه شما انجام می‎دهد شریک باشید و از سرمایه‎ای که دارید در دو جا بهره بگیرید و در نهایت سود هر دو را در حساب خود داشته باشید.

از دیگر مزایایی که ممکن است فروشنده بیمه عمر برای شما توضیح دهد وام بدون بهره است. بدین ترتیب که شما با خرید بیمه عمر و پرداخت مبلغ مورد نظر می‌توانید پس از دو سالی که حق بیمه را پرداخت نمودید از پول خود وام دریافت کنید. اما این پول معادل با تمام مبلغ نیست، بلکه شرکت بیمه درصدی را در نزد خود به امانت نگه می‌دارد تا پس از تسویه پول شما به حالت قبلی خود باز گردد. اما در این پروسه هیچ اختلالی در حق بیمه پایانی که قرار است به شما تعلق گیرد، صورت نخواهد گرفت.

تمامی سودهایی که شما در جریان خرید بیمه عمر یا سودهای مشارکتی خود دریافت خواهید کرد ذره‌ای به دلیل مالیات کسر نخواهد شد.