همین حالا تماس بگیرید 02128429963 info@bimeh.ir

بسیاری از اوقات وارد فروشگاه می شوید و از فروشنده می خواهید که یک کالایی را به شما بدهد. شما می خواهید این کالا را لمس کنید تا با جنس و کارایی آن بیشتر آشنا شوید. اما باید به یاد داشته باشید که همیشه خدمات و کالاهایی که در اختیار شما قرار می گیرند بدین صورت نیستند و خدمات بیمه ای هم در این زمره قرار دارند. یعنی کالایی نیست که شما بخواهید آن را لمس کنید اما اثراتی دارد که در زمان لازم خود به آن پی خواهید برد و آن زمان است که داشتن آن را به صلاح خود می دانید. پس لمس نکردن یک کالا یا خدمات به این معنا نیست که برای ما منفعت ندارد چه بسا از بسیاری کالاها و پوشاک نیز با اهمیت تر خواهد بود.

ما خدمات بیمه ای را نمی بینیم به همین دلیل برای هزینه کردن آن کمی دیر اقدام میکنیم. نباید در این راه سخت قدم برداشت ، زیرا بیمه می تواند آینده شما را تأمین کند و از حالتی به حالت دیگر تبدیل کند. آیا شما فرزنذ خود را دوست ندارید؟ آیا نمی خواهید که خانواده ی شما در رفاه و آسایش زندگی کنند؟ آیا سلامتی خانواده ی شما برایتان مهم نیست؟ آیا دوست ندارید که ذخیره ی سالیان دراز کاری شما ، بر سر جای خود مستحکم بماند و از آن بدون دریافت کوچکترین ضرری استفاده نمایید؟

خدمات بیمه ای

آن دسته از افرادی که کار خدمات بیمه ای ر انجام می دهند باید مهارت صحبت کردن و جلب نظر دیگران را بیاموزند. در حقیقت شما باید به نوعی با صحبت خود به عنوان یک هنر بتوانید افراد را برای دریافت خدمات بیمه ای تشویق نمایید. دقیقا فروشندگان خدمات بیمه ای باید به نوعی هنرمندانه این خدمات را به افراد بفروشند. باید خود را جای افرادی که تقاضای بیمه دارند قرار دهید و همزاد پنداری کنید تا بتوانید آنچه که به صلاح آنان می باشد را به عنوان خدمات بیمه ای معرفی نمایید.

همچنین ببینید :  سازمان تأمین اجتماعی و بررسی عملکرد درمانی (2)

افراد فروشنده باید با تصویرسازی ذهنی و قصه پردازی بتوانند هر کدام از خدمات بیمه ای را به گونه ای تعریف کنند که گویی در همان لحظه ، همان ماجرا برای آنان اتفاق افتاده و به کونه ای باید فرد را هم به همراه خود در این قصه بیاورند تا او هم با مزیت استفاده از خدمات بیمه ای ، آشناییت بیشتری داشته باشد.

شما باید آتش سوزی ، تصادف ، حوادث گوناگون ، بیماری های مختلف و . . . را به نوعی برای فرد تداعی کنید که گویی برای وی اتفاق افتاده است و باید تصمیم بگیرد ، در صورتی که شاید هیچ وقت تصادف نکرده باشد ، یا دچار بیماری های سخت درمان نشده باشد ، این اینکه منزل وی دچار حریق نشده باشد. این تصویر سازی به هیچ صورتی در ذهن فرد انجام نمی شود ؛ مگر آنکه فروشنده ی مربوطه دارای فن بیان بسیار خوب باشد.

فروشنده ی خدمات بیمه ای در لحن صحبت خود باید از احساس نهایت استفاده را ببرد و با جملاتی غیر تأکیدی این کار را باید انجام دهید. زیرا اگر خریدار متوجه شود که تأکید و بایدی در کار است از خرید خود منصرف می شود و شما می مانید نا امیدی در فروش . . .

پس فروش خدماتی همچون بیمه های مختلف از جمله شخص ثالث ، بیمه بدنه ، بیمه آتش سوزی و . . . کار چندان مشکلی نیست و تنها راهکار شما برای جلب مشتری صحبت کردن است ، زیرا همچون یک سوپرمارکت کالایی را برای نشان دادن به خریدار ندارید تا بتوانید حقیقت نفع هایی که برای افراد به وجود می آید را در آن قالب نشان دهید. به امید روزی که مردم عزیزمان بیش از پیش با حقیقت واقعی بیمه روبه رو شوند و میزان فروش این خدمات هم افزایش یابد.

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: