همیشه خدمات و کالاهایی که در اختیار مشتری قرار می‌گیرند به‎صورت حضوری و قابل لمس نیستند و خدمات بیمه‌ای هم در این زمره قرار دارند.

ما خدمات بیمه‎ای را نمی‎بینیم، به همین دلیل برای هزینه کردن آن کمی دیر اقدام می‎کنیم. نباید در این راه سخت قدم برداشت، زیرا بیمه می‎تواند آینده شما را تأمین کند و از حالتی به حالت دیگر تبدیل کند.

خدمات بیمه ای

مهارت برای جذب مشتری

آن دسته از افرادی که کار خدمات بیمه‌ای را انجام می‎دهند باید مهارت صحبت کردن و جلب نظر دیگران را بیاموزند. در حقیقت باید به نوعی با صحبت خود به عنوان یک هنر بتوان افراد را برای دریافت خدمات بیمه تشویق کرد.

دقیقا فروشندگان خدمات بیمه‌ای باید به نوعی هنرمندانه این خدمات را به افراد بفروشند. باید خود را جای افرادی که تقاضای بیمه دارند قرار دهید و همزاد پنداری کنید تا بتوانید آنچه که به صلاح آنان می‎باشد را به عنوان خدمات بیمه‎ای معرفی نمایید.

افراد فروشنده باید با تصویرسازی ذهنی و قصه پردازی بتوانند هر کدام از خدمات بیمه‎ای را به گونه‎ای تعریف کنند که گویی در همان لحظه، همان ماجرا برای آنان اتفاق افتاده و به گونه‎ای باید فرد را هم به همراه خود در این قصه بیاورند تا او هم با مزیت استفاده از خدمات بیمه‌ای آشنایی بیشتری داشته باشد.

قدم اول؛ فن بیان خوب

باید آتش سوزی، تصادف، حوادث گوناگون، بیماری‌های مختلف را به نوعی برای فرد تداعی کنید که گویی برای وی اتفاق افتاده و باید تصمیم بگیرد. در صورتی که شاید هیچوقت تصادف نکرده باشد، یا دچار بیماری‎های سخت درمان نشده باشد یا منزل وی دچار حریق نشده باشد. این تصویرسازی به هیچ صورتی در ذهن فرد انجام نمی‎شود؛ مگر آنکه فروشنده مربوطه دارای فن بیان بسیار خوب باشد.

فروشنده خدمات بیمه‌ای در لحن صحبت خود باید از احساس نهایت استفاده را ببرد و با جملاتی غیرتأکیدی این کار را انجام دهد. زیرا اگر خریدار متوجه شود که تأکید و بایدی در کار است از خرید خود منصرف می‎شود.

پس فروش خدماتی همچون بیمه‎های مختلف از جمله شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی کار چندان مشکلی نیست و تنها راهکار برای جلب مشتری صحبت کردن است. زیرا همچون یک سوپرمارکت کالایی را برای نشان دادن به خریدار ندارید تا بتوانید حقیقت نفع‎هایی که برای افراد به وجود می‎آید را در آن قالب نشان دهید. به امید روزی که مردم عزیزمان بیش از پیش با حقیقت واقعی بیمه روبه رو شوند و میزان فروش این خدمات هم افزایش یابد.