بیمه شخص ثالث در حقیقت یکی از بزرگترین مشکلاتی است که این روزها با آن درگیر هستیم. اما خبر خوشی در این خصوص در راه می‌باشد.

همانطور که اطلاع دارید در گذشته در صورت بروز یک تصادف نیاز بود تا هرچه سریع‌تر تمامی تخفیف‎ها مربوط به بیمه شخص ثالث حذف گردد، اما امروزه اینگونه نیست. در حقیقت وجود یکبار تصادف مانعی برای تخفیف‌های شما نخواهد بود و این تصادفات نیز دسته بندی خواهد شد. اگر دوست دارید تا از تخفیف‎ها لذت ببرید باید محتاط‎تر باشید تا بتوانید از تخفیف بیمه‌ای خوبی برخوردار شوید. در غیر این صورت تمامی کوپن‎های تخفیفی شما از بین خواهد رفت.

خبر خوش برای بیمه شخص ثالث

رفع اشکالات بیمه شخص ثالث

در حقیقت این یک ظلم است که فرد تنها به دلیل یک بار تصادف خود که شاید این تصادف هم به دلیل عدم رعایت قانون از سوی فرد دیگری باشد بخواهد تمامی تخفیف‎های مربوط به بیمه‎های خود را  ازدست بدهد. بررسی‌های بیمه مرکزی نشان می‌دهد که تا حد امکان چنین شرایطی به صرفه نیست و می‌تواند از اشتیاق افراد در جهت استفاده از بیمه شخص ثالث نیز جلوگیری نماید.

از این به بعد دیگر چنین شرایطی وجود ندارد. شما می‎توانید سابقه بیمه‎ای که از ابتدا تا به امروز داشته‌اید را استفاده نمایید و از آن لذت ببرید. در صورتی که تصادفی برای بار اول رخ دهد که معمولا تصادف با عابر پیاده یا هر شخص دیگری خواهد بود به میزان بیست درصد از تخفیف بیمه‌ای فرد کاسته می‌شود. در صورتی که تصادف برای دومین بار اتفاق افتد این میزان به سی درصد و برای سومین بار هم به چهل درصد کاهش خواهد یافت. قطعا کم شدن سوددهی برای روزهای پی در پی می‌تواند به ضرر فرد تمام شود.

خبر خوش برای بیمه شخص ثالث

حتی اگر فرد سه بار پی در پی تصادف نماید قطعا در نهایت می‎تواند باز هم از تخفیف بیمه‌ای کمک بگیرد. چنین روندی می‎تواند توجه یک راننده را بیشتر به سوی احتیاط جلب کند. این شرایط به گونه‎ای متفاوت برای بیمه‌ها در نظر گرفته می‌شود. زیرا با شرایط موجود بیمه‌ها نیز ضرر خواهند کرد. بنابراین یکی از راه حل‌های مفید برای بیمه‌ها موضوع کم شدن تخفیف‌های سالانه از ده به پنج درصد است.

یکی از راه‌هایی که بیمه‌ها می‌توانند رانندگان خاطی را از رانندگان محتاط تشخیص بدهند از طریق نمره‎های منفی است که در سیستم برای آنها ثبت خواهد شد. زمانی که شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند از طریق سامانه مربوط به نیروی انتظامی اطلاعات را دریافت کنند قطعا روند کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. اما در صورتی که فرد در هر سال تصادفی به همراه داشته باشد و تعداد تصادف‌های او سر به فلک بزند قطعا باید جریمه زیادی را پرداخت نماید.

خبر خوش برای بیمه شخص ثالث

در شرایط کنونی که تخفیف‌های در نظر گرفته شده ملاک توجه به مردم می‌باشد تا مردم نیز بتوانند از شرایط موجود به نفع خود استفاده کنند. این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای برای فعالیت‌های آنها باشد.

نظر شما درباره خبر خوش برای بیمه شخص ثالث چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز