امسال سالی پر از اتفاق‎های مهم بود اما در نهایت باید به نتیجه‎ای خوب ختم شود که در رابطه با بازنشستگان ، پرداخت به موقع عیدی آنها است.

در سالی که گذشت تورم اقتصادی، نرخ‎های بسیار بالا در رابطه با انواع محصولات موجب شد تا توان خرید به شدت دچار کاهش شودپ، بنابراین بسیاری از اقشار با مشکلاتی روبه رو شدند. از جمله‎ی این اقشاری که توانایی لازم برای خرید ندارند را می‎توان به بازنشستگان نسبت داد. این گروه در واقع حقوق زیادی را دریافت نمی‎کنند، بر همان اساس می‎توان در نظر گرفت که توانایی خوبی هم برای خرید وسایل گران قیمت را ندارند. در سالهای پیش عیدی بازنشستگان در زمان مورد نظر پرداخت نمی‎شد اما گویا امسال وضع کمی متفاوت خواهد بود.

خبری خوش در خصوص عیدی بازنشستگان

بررسی‎ها نشان می‎دهد که بودجه‎ی کافی برای این موضوع وجود دارد و در نتیجه این انتظار می‎رود که در زمان خاص خود پرداختی نیز انجام شود. عیدی بازنشستگان باید در زمان تعیین شده که معمولا در بهمن ماه است به حساب آنها واریز شود تا در نهایت بتوانند به موقع از آن بهره ببرند. گرچه امسال آنچنان افزایش قیمت باورنکردنی را تجربه کرده‎ایم که شاید با چنین حقوق‎های کمی نتوان به صورت دلخواه به خرید پرداخت، اما می‎توان انتظار تغییرات بسیاری را از سیستم داشت.

منبعی که باید چنین پولی را پرداخت نماید در واقع سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود. شاید این سازمان با مشکلات مالی زیادی همراه باشد اما آنچه که برای آن از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است کسب رضایت بیمه شدگان است که بیشترین درصد این بیمه شدگان هم به بازنشستگان تعلق می‎گیرد. هرچه رضایتمندی بیشتر شود می‏‌توان انتظار داشت که درصد بالایی از مردم می‎توانند از خدمات بیمه‎ای بهره ببرند.

خبری خوش در خصوص عیدی بازنشستگان

حال بیابید شرایط برعکس را در نظر بگیریم. اگر تأمین اجتماعی نتواند نیازهای اولیه بیمه شدگان خود را برطرف نماید در نتیجه رفته رفته از تعداد افراد تحت پوشش آن کاسته می‎شود و دیگر فردی تمایل برای عضویت ندارد و ترجیح می‎دهد که خود نیز این حقوق را ذخیره کند. اما وجود بیمه می‎تواند از بسیاری خطرات یکباره‎ای در رابطه با بیماری‎ها و . . .پیشگیری به عمل آورد. از بین بیمه شده‎هایی که مربوط به این سازمان هستند تاکنون درصد بالایی از آنها موفق به دریافت بسته شده‎اند و برخی دیگر نیز در نوبت هستند که به زودی آن را دریافت خواهند نمود.

نظر شما درباره خبری خوش در خصوص عیدی بازنشستگان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز