کوپن بیمه شخص ثالث یکی از مدارک مورد نیاز و بسیار ضروری برای هر راننده‎ای می‎باشد که در کنار سایر مدارک باید از آن استفاده شود.

معمولا استفاده از کاغذ و حضور آن در کیف مدارک کمی مشکل می‎باشد و همیشه با معضلی به نام گم شدن همراه خواهد بود. برای جلوگیری از این اتفاق باید تدابیری اندیشیده شود. خوشبختانه با بررسی‎های صورت گرفته توسط مسئولان این امور و رسیدگی‎های پی در پی، شرایط به گونه‎ای رقم خورده که از ابتدای سال آینده یعنی سال 97 تمامی کوپن بیمه شخص ثالث از حالت کاغذی خارج خواهد شده و به شیوه‎ای دیگر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

حذف شدن کوپن بیمه شخص ثالث در سال آینده

امروزه استفاده از سیستم‎های یکپارچه در سرتاسر کشور از کارت ملی هوشمند تا کارت خودروی هوشمند، همگی نشان دهنده ثبت سیستمیک اطلاعات شخص دارنده وسیله نقلیه خواهد بود که می‎تواند بدون هیچ عذر و بهانه‎ای تمامی اطلاعات او مورد مشاهده قرار گیرد.

کوپن بیمه شخص ثالث که یکی از رایج ترین کوپن‎های مورد نظر برای استفاده در بین رانندگان می‎باشد، در سال بعد در این سیستم‎های یکپارچه جای خواهد گرفت و می‎تواند یکی از بزرگترین معضلات را در بین رانندگان از میان بردارد.

کد یکتا در کوپن شخص ثالث

به چنین ترتیبی با اجرای یک کد یکتای ساده از نوع QR و ثبت در سیستم یکپارچه‎ای که در بین شرکت‎های بیمه‎ای بسیار مورد استفاده قرار دارد می‎توان در کمترین زمان ممکن بیمه نامه شخص و اطلاعات مربوط به تاریخ انقضاء و . . . را به سرعت مورد بررسی قرار داد. وجود بارکد بر روی تمامی بیمه شخص ثالث‎های مربوط به مشتریان الزامی است تا با بررسی این بارکدها بتوان همانند خرید یک جنس از فروشگاه به اطلاعات مربوط به آن دسترسی داشت.

حذف شدن کوپن بیمه شخص ثالث در سال آینده

نحوه تغییر چهار کوپن شخص ثالث کاغذی

در بیمه نامه جدید دیگر خبری از چهار کوپن وجود ندارد. شما می‎توانید در کمترین زمان ممکن تنها با یک کارت و وجود بارکد و اطلاعات بر روی همان کارت کوچک (همانند گواهینامه و . . .) اقدام به بررسی بیمه نامه خود نمایید و برای تأیید کردن یا عدم تأیید آن اقدام نمایید. این سامانه مذکور به احتمال بسیار زیاد تا ماه آینده قابل بررسی و تأیید نهایی خواهد بود و از این پس با ارائه تنها یک کارت به جای ارائه کوپن‎های کاغذی از بیمه نامه شخص ثالث خود استفاده خواهید نمود.

حذف شدن کوپن بیمه شخص ثالث در سال آینده

نظر شما درباره حذف شدن کوپن بیمه شخص ثالث در سال آینده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز