حذف دفترچه‎ها راهی است که تمامی شرکت‎های بیمه‎ای باید آن را طی کنند، این بار نوبت به بیمه سلامت می‎رسد که باید این تغییرات را اعمال نماید.

هر بیمه‎ای برای افراد تحت پوشش خود دفترچه‎ای دارد، بیمه سلامت هم از انواع بیمه‎هایی است که دفترچه‎ای را نیز برای خود دارد، این دفترچه باید از حدود هفتاد روز دیگر یعنی در بهمن ماه سال جاری به صورت کامل حذف شود و دیگر هیچ اثری از آن موجود نباشد. اطلاعات تنها از طریق یک کد ملی به دست خواهد آمد و شرح حال کلی بیمار با توجه به این موضوع تعیین خواهد شد. می‎توان در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را به دست آورد و این موضوع در وقت بیمار صرفه‎جویی می‎کند.

حذف دفترچه بیمه سلامت واقعی می شود!!!

تمامی افراد ساکن در استان‎های کشور باید از بهمن ماه تنها در یک شهر این حذف شدن دفترچه بیمه را انجام دهند، این طرح به صورت آزمایشی می‎باشد، اما در هر صورت باید انجام شود و از مرحله آزمایشی به مرحله اصلی بازگردد. اجرای حذف دفترچه بیمه سلامت همانند حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی باید شروع و به صورت کامل به پایان برسد. دیگر وجود دفترچه بیمه معنایی ندارد. در تمامی کشورها تمامی اطلاعات یک بیمار و نسخه نویسی نیز به صورت آنلاین انجام می‎شود تا وقت یک بیمار کمتر تلف شود.

در مبحث دفترچه یک معضل بسیار مهم در ارتباط با سوء استفاده‏‎ مطرح است که این سوء استفاده‎هایی به کاغذها اشاره دارد. از این کاغذها برای نوشتن انواع داروهای با ربط و بی ربط و . . . استفاده شده است. از کشورهای موفق در این رابطه می‎توان به کشور ترکیه اشاره کرد. ترکیه از ابتدا تاکنون تمامی فعالیت‎ها و زیرساخت های لازم را برای بهره‎مندی از سلامت کامل برای مردم کشور خود فراهم نموده و این روند رفته رفته جدی‎تر شده است. ما نیز باید هرچه سریع‎تر از وضعیت سنتی خود بیرون آمده و به وضعیت مدرن در زمینه‎ی سلامت بازگردیم.  هرچه حالت مدرنیته حفظ شود رضایت مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حذف دفترچه بیمه سلامت واقعی می شود!!!

برای این کار هر بیمه باید کارتی را ارائه دهد و علاوه بر آن برای یافتن اطلاعات لازم باید شماره ملی فرد هم در سامانه سلامت ثبت شود. با وارد نمودن این اطلاعات می‎توان به سرعت تمامی جزئیات مربوط به سلامتی را برای هر فردی ایجاد نمود. این طرح کمی دیرتر انجام خواهد شد و تا زمان رسمی شدن یک بازه زمانی پنج ساله نیاز می‎باشد.

نظر شما درباره حذف دفترچه بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز