هواپیما یکی از راه‎های سفر به نقاط بسیار دور دنیا می‌باشد. امروزه سفرهای هوایی به دلیل به صرفه بودن به نسبت به تعداد بیشتری انجام می‌گیرد.

حادثه ای دیگر در لحظه فرود هواپیما

یکی از اتفاقاتی که در دو روز گذشته به وقع پیوست در ارتباط با لحظه فرود هواپیمای قشم ایر است. این هواپیما در لحظه خروج از فرودگاه مربوطه هیچ مشکلی نداشت اما در زمان فرود به منطقه مورد نظر خود یعنی مشهد به دلیل وجود نقص فنی با مشکل مهمی یعنی باز نشدن چرخ‎های خود روبه رو شد. این اتفاق موجب شد تا هواپیما با نهایت کنترل بر روی بال خود فرود آید، اما سایر قسمت‎های هواپیما هیچ مشکلی ندارند.

حادثه ای دیگر در لحظه فرود هواپیما

بررسی بیمه برای هواپیما

بیمه‎ای که وظیفه رسیدگی به این مشکل را برعهده دارد بیمه ایران است. این بیمه با وجود مشکلات مالی و بحث‎های زیادی در این خصوص در حال حاضر هیچ مشکلی برای پرداخت خسارت‎های مربوطه ندارد و اعلام زمان خسارت هواپیما را در حدود دو هفته پس از بررسی‌های اولیه اعلام نموده است.

این زمان برای فرستادن کارشناسان بیمه و بررسی علت واقعی بسیار مناسب می‎باشد. این بیمه از نوع بیمه‎های هواپیما و همچنین حمل کالا بوده که نه تنها خسارت‎های مربوط به بار بلکه خسارت بدنه و خسارت‎های شخص ثالث را نیز شامل می‎شود.

هواپیمای قشم ایر سفر خود را از تهران آغاز نمود و قصد داشت تا در مشهد فرو کند. تعداد مسافرانی که در داخل این هواپیما حضور داشتند در حدود نود و هفت نفر به همراه هفت نفر از کارکنان هواپیما بود. هیچ یک از این فراد دچار سانحه و آسیب جدی نشدند.

مصدومین حادثه هواپیما

تنها دو فرد از آنها به دلیل ترس از این حادثه برای بررسی بیشتر به بیمارستان انتقال یافتند. خسارتی که در حال حاضر به این هواپیما وارد شده خسارتی است که نیاز به تعمیر یک بال از هواپیما دارد و قطعا با هزینه زیادی همراه خواهد بود.

حادثه ای دیگر در لحظه فرود هواپیما

پروسه بررسی این سانحه در ابتدا در خصوص مدارک هواپیما و بیمه بودن آن و سپس در خصوص علت حادثه می‏‎باشد. زیرا علت این حادثه به دلیل وجود شواهدی مبنی بر آتش گرفتن قسمتی از هواپیما و خاموش کردن آن توسط تیم موجود در فرودگاه تا حدودی قطعی نیست و باید با بررسی‎‏های بیشتر به تأیید برسد. پس از آن بیمه ایران در خصوص پرداخت خسارت‎‏ها اقدام می‎نماید.

نظر شما درباره حادثه ای دیگر در لحظه فرود هواپیما چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز