در جریان سیل های اخیری که به وقوع پیوسته مردمان زیادی از نظر جانی و مالی آسیب دیده‎اند که خوشبختانه بیمه تمامی این آسیب‎ها را جبران خواهد کرد و در واقع می‎توان گفت که متعهد می‎شود تا تمامی آنها را نیز جبران نماید.

در سیل اخیر که ما نیز با تمام وجود آن را لمس کرده‎ایم، خسارت‎های وارد را از طریق گزارش‎های خبری و فیلم‎های ارسالی در آن شرایط مشاهده نموده‎ایم. در واقع می‎توان گفت که شرایط به گونه‎ای دیده می‎شود که شاید وضعیت وخیم‎تری در پیش باشد. در این شرایط گرانی که به وجود آمده اینکه چنین خسارت‎هایی به مردم وارد شود بسیار بد باشد و در حقیقت می‎تواند خسارت‎های مالی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

جبران خسارت های بیمه چگونه خواهد بود؟

خودروهایی که در حالت عادی خسارتی به آنها وارد نشده بود در جریان سیل اخیر  به صورت کامل واژگون شدند و در واقع چیزی از آنها باقی نماند تا توانایی استفاده از آن وجود داشته باشد. بسیاری از مسافران هم با خودروهای خود برای سفر اقدام کرده بودند که در نتیجه می‎توان گفت که تمامی این شرایط دست به دست هم داد تا خسارت‎های بزرگی به افرادی که در حاشیه‎ی رودخانه در حال گذراندن تعطیلات خود بودند نیز وارد آید و به گونه‎ای که نتوان آن را جبران نمود.

این که بیمه‎ها بتوانند حداقل بخشی از خسارت به خودروهایی که چندین میلیون خسارت به آنها وارد شده را جبران نمایند می‎تواند بسیار خوب و امیدوار کننده باشد و تا حد زیادی مشکلات موجود را برطرف کند. اما علاوه بر آن بیمه باید بتوان خسارت‎هایی که به صورت جانی هم وارد شده را نیز جبران نمود. به طور حتم آسیب‎های وارد شده و مرگ‎هایی که اتفاق افتاده‎اند خسارت‎های زیادی را به دنبال داشتند و خانواده‎های بسیاری در تعطیلات عید داغدار شده‎اند.

جبران خسارت های بیمه در سیل چگونه خواهد بود؟

این جبران باید به صورت کاملا فوری انجام شود و هیچ تعللی در کار نباید صورت بگیرد. البته این شرایط پرداخت بیمه‎ای برای زمانی خواهد بود که می‎توان گفت تعهدات به صورت کاملا انجام شده، حق بیمه‎ها پرداخت شده باشد و در واقع بیمه‎ای وجود داشته باشد که بتوان آن را نیز پرداخت نمود. در حال حاضر که شش روز از فروردین ماه در جریان خسارت‎های سیل می‎گذرد تاکنون مورد جبران خسارتی گزارش نشده تا بتوانیم برای آن شرایط بیمه‎ای را مقرر نماییم. در چهارچوب قوانینی که وجود دارد می‎توان گفت که توانایی جبران نیز وجود داشته و حتی برای تعداد افرادی که فوت شده‎اند و آمار آنها به هجده نفر هم می‎رسد این شرایط وجود خواهد داشت.

نظر شما درباره جبران خسارت های بیمه در سیل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز