گویا اخیرا در زمینه سود بانکی تغییرات قابل توجهی رخ داده است، پس از سالها این سودها افزایش یافته که قطعا در شرایط بیمه‎ای هم تغییر ایجاد می‎کند.

بیمه‎ها متأسفانه از جمله مشاغلی هستند که اغلب موارد تحت تأثیر تغییرات ارزی قرار می‌گیرند، پس تغییر در سود بانکی همچنین تغییر در میزان دلار و . . .به صورت مستقیم بر روی آنها نیز تأثیرگذار است. هرچه سود بانکی با روند صعودی پیش برود به همان نسبت بیمه‎ها هم سود بیشتری می‎برند. زیرا سرمایه‎های ارزی بدین وسیله افزایش پیدا می‎کنند و در پی آن منفعت بیمه‎ها و پولی که در دسترس آنها می‎آید هم افزایش خواهد یافت.

تغییر در نرخ سود بانکی با چه نتیجه ای خواهد بود؟

در ماه‎های اخیر تغییرات قابل توجهی در ارز نیز به وجود آمده است، دلار از قیمت چهار هزار تومان به ده هزار و حالا به دوازده هزار تومان رسیده که نرخ ناپایداری می‎باشد. برخی از شرکت‎های بیمه‎ای در بحث بیمه اتکایی انتقال‎هایی را با کشورهای دیگر انجام داده‌اند، با این تغییر در میزان دلار سایر ارزها ضربه بزرگی را متحمل شده‎اند اما در اکثریت آنها چنین تغییراتی وجود ندارد، زیرا مراودات و معاملاتی را با سایر کشورها ندارند و عملا در داخل کشور تمامی کارهای خود را انجام می‎دهند.

تغییر در نرخ سود بانکی با چه نتیجه ای خواهد بود؟

بیمه‎ها در میزان فروش خود باید کمی دست نگه دارند و شتاب زده عمل نکنند، زیرا هر تصمیم یکباره‎ای عملا ضرر را به دنبال دارد و با هیچ جایگزینی این ضرر بزرگ جبران نخواهد شد. شرکت‎هایی که از حداقل سرمایه بهره برده‎اند، دیگر نیازی نیست تا تصمیمات عجولانه‌ای در خصوص تغییر استراتژی بدهند باید رفته رفته با جریان بازار همراه شوند تا در نهایت نتیجه مشخص شود که آیا این وضعیت باقی خواهد ماند یا خیر. تحریم‎ها همیشه وجود داشته اما این روزها تحریم‎های احتمالی در آینده می‎تواند تأثیر منفی خود را از حالا باقی بگذارند.

زمانی که سود بانکی افزایش پیدا کند، بیمه‎ها سود خود را خواهند برد، اما برخی از بیمه‌ها مثل بیمه عمر که برای سال‎های آتی می‎باشد در این شرایط بد اقتصادی از اهمیت قبل برخوردار نخواهند بود. بیمه‎ها تحت تأثیر بازار عمل می‌کنند، هرچه هزینه‎ها بیشتر شود، قطعا کار با آنها هم سخت‎تر خواهد شد. در حقیقت می‎توان به این موضوع اشاره داشت که همیشه بیمه‎های پرمصرف و جبران کننده خسارت مثل بیمه‎های درمانی و همچنین بیمه بدنه یا حوادث بیش از آنچه که دریافت کرده‎اند، خسارت خواهند داد.

نظر شما درباره تغییر در نرخ سود بانکی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

 

 

منبع:

تی نیوز