در هفته گذشته خبری بسیار ناگوار دوباره دلهای هر ایرانی را داغدار کرد؛ خبر تصادف تانکر سوخت با اتوبوسی که تعداد زیادی کشته برجای گذاشت.

در سنندج در هفته گذشته تصادفی تلخ و مرگبار رخ داد که نیاز داشت تا از سوی بیمه به صورت کاملا دقیق موشکافی شود و مقصر اصلی این حادثه و همچنین خسارت‎های نهایی تعیین گردد. این تصادف بسیار عظیم بود زیرا تانکری که با اتوبوس برخورد نمود تانکر سوخت بوده که مقدار زیادی سوخت با خود حمل می‌نمود. پس از برخورد بلافاصله آتش سوزی رخ داد و تقریبا اکثر سرنشینان داخل اتوبوس به دلیل شدت این اتفاق در دم فوت کردند و اجساد آنها به دلیل سوختگی بسیار زیاد قابل شناسایی نبود.

تصادف تانکر سوخت و پرداخت خسارت آن

خوشبختانه تانکری که مقصر اصلی این تصادف بوده و گویا در یک سراشیبی نیز دچار نقص فنی در سیستم ترمزها بود به بیمه مجهز بود و به همین دلیل بیمه می‎تواند تمامی خسارت افرادی که در این حادثه فوت شدند را بپردازد. این غرامتی است که باید به  بازماندگان پرداخت گردد، هرچند که پول نمی‎تواند جای عزیز از دست رفته را بگیرد اما حقی است که باید پرداخت گردد و این حق باید هرچه سریع‎تر نیز به حساب بازماندگان واریز شود.

تصادف تانکر سوخت و پرداخت خسارت آن

در ساعت‎های اولیه پس از تصادف یعنی دقیقا در آن زمانی که صحنه تصادف بدون کوچک‎ترین تغییری به همان شکل اولیه خود قرار داشت تیم‎هایی برای بررسی اتفاق مورد نظر به محل اعزام شدند تا بتوانند عمق فاجعه را تخمین بزنند و در نهایت خسارت‎ها را تعیین کنند. این کار در کمترین زمان انجام شد و حالا نوبت به آن رسیده تا پرداختی‎ها انجام شود. تعداد افراد فوت شده در این تصادف یازده نفر می‎باشد که هفت نفر دیگر هم به شدت مصدوم شده‌اند، از این تعداد چهار نفر مرخص و سه نفر بستری هستند. برای این اتفاق باید در زمان فعلی نصف خسارت در حساب‌های آنها واریز شود و این واریزی باید بدون فوت وقت باشد.

تصادف تانکر سوخت و پرداخت خسارت آن

نمونه‎هایی از این تصادف ها در ایران به وفور در حال اتفاق می‎باشد، سیستم‎های بیمه‎ای باید با سرعت عمل بیشتری برای بررسی‎ها حاضر باشند و از نظر مالی هم توانایی پرداخت کل خسارت را در همان روزهای ابتدایی داشته باشند تا بتوانند امنیت استفاده از بیمه را در ایران بالا ببرند و افراد را ترغیب کنند تا برای پیشگیری از چنین خسارت‎هایی بیمه‎های خود را نیز تمدید نمایند.

نظر شما درباره تصادف تانکر سوخت و پرداخت خسارت آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

https://tnews.ir/news/46df115211916.html