تاکسی های فرسوده در سیستم حمل و نقل کشور بسیار زیاد دیده می‎شوند، اما باید این روند تا حدودی دچار تغییر شود، بیمه رانندگان هم باید به آنها باز گردانده شود.

تاکسی‎ها به دلیل تردد روزانه خود می‎توانند نقش تأثیرگذاری را در رابطه با آلودگی هوا ایفا نمایند. علی‎رغم اطلاعیه‎های بسیار و حتی فرستادن برگه‎های مربوط به جریمه به درب خانه افرادی که تاکسی دارند، اما هنوز درصد زیادی از آنها برای انجام مراحل اولیه ثبت نام در سامانه مربوط برای نوسازی نمودن ناوگان حمل و نقل هنوز اقدامی را انجام نداده‎اند. این موضوع نشان دهنده آن است که برای این افراد سلامتی مردم و کاهش هزینه‎های خود آنها اهمیتی ندارد.

تاکسی های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل

حتی تشویقی‎هایی هم برای افرادی که اقدامات اولیه را در رابطه با نوسازی تاکسی های فرسوده خود انجام داده‎اند در نظر گرفته شده است. برخی از رانندگان در داخل سامانه‎ها ثبت نام‎هایی را انجام داده‎اند تا بتوانند در حد امکان برگه معاینه فنی خود را بگیرند و به آسانی در شهر تردد نمایند، اما به دلیل کندی این روند هنوز موفق به دریافت آن نشده‎اند. در این صورت برای این افراد توسط پلیس جریمه صورت می‎گیرد. بر همین اساس برای تشویق نمودن این پروسه‎ی جریمه بر اساس لیست‎های ارائه شده از ثبت نام نیز حذف شده است. بنابراین دیگر نداشتن برگه معاینه فنی نمی‎تواند جایی برای جریمه داشته باشد.

در سال‎هایی که به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز اشاره شده و از منبع یارانه‎ها برای این منظور بهره برده‎اند تا حدودی روند با موفقیت به سمت رو به جلو حرکت نمود. تا سال جاری که متأسفانه به دلیل تغییرات مربوط به قیمت خودرو امکان نوسازی با سرعت بسیار کندی پیش می‎رود، زیرا رانندگان توانایی برای پرداخت اقساط ندارند و هزینه مربوط به خرید خودروهای داخلی بسیار افزایش پیدا کرده است. بنابراین راه حل دیگر استفاده از خودروهایی همانند خودروهای تاکسی است که البته باید توسط تاکسیرانی تأیید گردد تا تغییر پلاک انجام شود.

تاکسی های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل

یکی از وعده‎های دیگری که داده شده در زمینه‎ی بازگرداندن دوباره بیمه رانندگان خواهد بود که تا سالهای پیش در فاز حذف قرار داشت. این هزینه‎های موجود بهتر است که از طریق هزینه‎های مربوط به بودجه‎ی سال آینده تأمین شود، زیرا برنامه‎ریزی برای آن انجام شده است. در راستای نوسازی ناوگان و تاکسی های فرسوده باید هماهنگی‎هایی بین وزارتخانه‎های زیربط صورت پذیرد و بخصوص خودروسازان باید نهایت همکاری را داشته باشند.

نظر شما درباره تاکسی های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز