بیمه نوزادان در زمره ی بیمه هایی قرار دارد که شاید کمتر مورد توجه قرار گیرد اما با توجه به هزینه های ابتدایی تولد بسیار ارزشمند خواهد بود.

برخی از نوزادان که به دنیا می آیند به دلایل مختلفی از جمله افت قند یا زردی در بیمارستان بستری می شوند تا به یک حالت ثبات برسند و توسط پزشک اجازه ترخیص به آنها داده شود. در این شرایط باید هزینه های هر یک شب بستری در بیمارستان پرداخت شود که اگر بیمارستان خصوصی هم باشد این هزینه چند برابر خواهد شد. خانواده ی او به تازگی نوزاد را دیده اند و هیچ فردی شاید حتی به مدارک بیمه ای او دقت نکند. برخی ها تنها برای گرفتن شناسنامه اقدامات لازم را انجام می دهند.

متأسفانه این هزینه های بستری و درمان و دارو بیماران بخصوص نوزادان بر دردهای پس از زایمان مادر می افزاید و شرایط بدی را برای خانواده ی او که پوشش بیمه ای مناسبی ندارند به وجود می آورد. بنابراین باید در تلاش باشند تا تغییراتی را به وجود آورند. یکی از بهترین شرایطی که می توان در نظر داشت در رابطه با گرفتن دفترچه بیمه نوزادن خواهد بود تا هزینه های مربوطه توسط دفترچه ی آنها محاسبه گردد.  یکی از دفترچه هایی که به افراد فاقد بیمه توصیه می شود دفترچه بیمه سلامت خواهد بود.

بیمه نوزادان چه مزایا و مراحلی را در بر می گیرد؟

بر اساس بررسی های صورت گرفته این نکته حائز اهمیت است که در بیمه ها دفترچه نوزادان به دلیل تولدی که دارند به زودی انجام نمی شود و صادر نخواهد شد . شاید با پیگیری های مکرر در برخی از بیمه ها بتوان دریافت کرد اما در برخی دیگر به دلیل ارتباط داشتن با مدارک مربوط به شناسنامه و کدملی و . . . به طول خواهد انجامید. به همین دلیل تا بیست و هشت روز پس از زایمان این نوزاد می تواند از دفترچه مادرش استفاده کند.

بنابراین نوزاد را تا زمان بیست و هشت روزگی در نظر دارند و پس از آن نوزاد تلقی نمی شودو باید در این دوره تعیین شده دفترچه آن را دریافت نمایید.  پس از آنکه شناسنامه فرزند دریافت می شود باید در سریع ترین زمان ممکن برای گرفته دفترچه بیمه نوزادان اقدام شود.

در صورتی که والدین روستایی باشند می توانند مدارم خود را برای دریافت دفترچه بیمه روستایی فرزندشان به دفتر پیشخوان ببرند ، علاوه بر آن در رابطه با بیمه سلامت هم چنین شرایطی صدق می کند و می توانند مدارک را برای پیشخوان ببرند تا مراحل کار انجام شود. مدارک اصلی جمعی از مدارک شناسایی پدر و مادر و در نهایت شناسنامه فرزند تازه متولد شده است.  در رابطه با بهزیستی و همچنین کمیته امداد هم این شرایط حاکم است.

بیمه نوزادان چه مزایا و مراحلی را در بر می گیرد؟

مراحل مراجعه کارکنان در سیستم های دولتی هم تقریبا با همین شرایط یکی خواهد بود اما تنها تفاوتی که وجود دارد  در رابطه با نامه کارگزینی است. این نامه ارائه شده از سوی کارگزینی می تواند بسیاری از مراحل را طی کند. پس برای دریافت آن باید به کارگزینی محل کارتان بروید.

نظر شما درباره مزایای بیمه نوزادان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز