در رابطه با شرایط فعلی در این روزها، خسارت‎هایی که به دلیل وضعیت نامناسب گازرسانی نیز اتفاق می‎افتد بسیار بالا است، بنابراین باید بیمه‎ای در این خصوص وجود داشته باشد.

بیمه گازرسانی نوعی بیمه محسوب می‎شود که هر نوع خسارت اعم از نشتی گاز، گازگرفتگی، آتش سوزی بر اثر نشت گاز و تغییرات در مسیر انشعابات گازرسانی را شامل می‎شود و می‎تواند بسیاری از موارد نیز تحت پوشش قرار گیرد. گویا یکی از بیمه‎هایی که این نوع تسهیلات را دارد بیمه رازی بوده و بر این اساس اطلاع رسانی‎هایی نیز انجام می‎شود. مشترکینی که می‎توانند از این نوع از بیمه بهره ببرند مشترکینی هستند که از گاز برای فضای خانه یا فضای تجاری خود استفاده می‎کنند.

در استان مازندران به صورت پایلوت نیز این نوع از بیمه وجود دارد و می‎توان از آن بهره‎مند شد. هر نوع حادثه‎ای که بر اثر نشت گاز اتفاق افتد در زمره‎ی حوادث بسیار مهم قرار دارد که می‎تواند سبب آسیب جانی یک فرد و یا حتی عده‎ای نیز شود. بنابراین چه افراد در یک خانه سکونت داشته باشند و چه افراد در فضای بزرگ‎تر یعنی در یک ساختمان تجاری باشند بهتر است تا از این بیمه بهره ببرند. این بیمه در سال 97 قابل انجام است. در مازندران مدیرعامل شرکت گاز نیز به صورت جدی در حال پیگیری آن است.

بیمه مربوط به گازرسانی را پیگیری کنیم!

خسارت‎ها در خصوص آتش سوزی که به دلیل نشت گاز باشد می‎تواند هم به صورت جانی و همچنین به صورت مالی اتفاق افتد. بنابراین ضروری خواهد بود تا از جزئیات مربوط به بیمه‌ها باخبر شویم و در مورد تمامی آنها آگاهی‎های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم بهره لازم را از این خدمات بیمه‎ای ببریم.بیمه می‎تواند مزایای بسیاری را برای ما داشته باشد، زیرا در هر آتش‎سوزی امکان خسارت مالی قطعی خواهد بود اما خسارت جانی در برخی از مواقع اتفاق می‎افتد، بنابراین شامل شدن آن در بیمه ضرورت بسیار دارد.

 

بیمه مشترکین گاز یکی از بیمه‎هایی بوده که از چندین سال قبل یعنی از حدود سال 89 برقرار و برای تمامی مشترکین در نظر گرفته شده است. این حق بیمه برای هر مشترک مصوب شده که بر اساس هر سال قابل تغییر خواهد بود. در سال فعلی این رقم به دویست تومان می‎رسد، اما این عدد برای شهر خواهد بود و برای روستا عدد مربوطه صد است. این ارقام مربوط به بیمه را مشترکان در هر قبض دریافت می‎نمایند تا اگر خسارتی رخ دهد از این طریق نیز قابل رفع خواهد بود.

غرامتی که برای هر نفر نیز در نظر گرفته شده به حدود شصت و پنج میلیون می‎رسد، اما برای مواردی که فرد آسیب دیده دچار نقص عضو باشد، این عدد از نظر پزشکی به سی میلیون خواهد رسید. بیشترین مبلغی که برای خسارت‎های ناشی از گاز پرداخت می‎شود در حدود صد و بیست میلیون خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه مربوط به گازرسانی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز