بیمه عمر به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‎شود که یکی از آنها بیمه عمر و حوادث خواهد بود. این نوع از بیمه می‎تواند بسیار کمک کننده باشد و مسئولیت‎های مالی زیادی را از فرد دور کند.

زمانی که فردی بیمه عمر و حوادث را برای خود برمی‌گزیند، یعنی از آینده خود خبری ندارد و احتمال وقوع هر نوع حادثه‎ای را می‎دهد. حوادث هیچ گاه خبر نمی‎کنند، بخصوص اگر حوادث زمانی رخ دهد که فرد هیچگونه آمادگی برای آن ندارد. معمولا حوادث به گونه‎ای اتفاق می‎افتند که فرد را به سوی از کار افتادگی پیش می‎برند یا در برخی از مواقع حتی مرگ را برای او به وجود خواهند آورد. بنابراین در چنین شرایطی داشتن بیمه عمر برای بازماندگان آن فرد که اغلب اعضای خانواده او هستند بسیار مفید خواهد بود.

بیمه عمر و حوادث

انواع بیمه عمر و حوادث

بیمه عمر و حوادث معمولا مخصوص حوادث شغلی است که فرد در آن فوت می‎کند. اعتباری که برای این بیمه نامه در نظر گرفته شده یک ساله خواهد بود و در طول این مدت تمامی هزینه‎ها به فرد بازگشت داده می‎شود. اما حوادثی که برای بیمه عمر و حوادث در نظر گرفته خواهد شد در دسته بندی‎های مختلف قرار دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نتیجه هر حادثه معمولا متفاوت می‎باشد؛ برخی از حوادث به مرگ فرد مقابل برگی دیگر به از کار افتادگی یا به از دست دادن یک عضو از بدن منجربه خواهد شد. هریک از وضعیت‎های مورد نظر با پیگیری‎ها و حمایت‎های خاصی همراه می‎باشد. در مواردی که فرد بر اثر حادثه فوت می‎کند شرکت بیمه‎ای باید تمامی سرمایه فرد را به عنوان یک سرمایه از نوع بیمه‎ای به بازماندگان او باز گرداند. قطعا زمانی که چندین سال از بیمه عمر و حوادث او سپری شود این سرمایه برای خانواده ی او با ارزش خواهد بود.

بیمه عمر و حوادث

زمانی که بخش کوچک عضوی از بدن او از بین برود یا درصدی از آن از بین برود شرکت بیمه باید بتواند بر اساس آنچه پزشک دستور می‎دهد، درصدی را پرداخت نماید. این درصد با توجه به سرمایه و همچنین مشکلی که برای یک عضو از بدن رخ داده تعیین خواهد شد. البته این شرایط در مواردی که عضو به صورت کامل از بین برود و فرد به صورت کامل از کار افتاده شود فرق دارد. در این شرایط کل هزینه‎ها و سرمایه نهایی به او بازگشت داده خواهد شد.

هزینه‎های ناشی از حوادث شغلی

بیمه عمر و حوادث در صورتی که فرد هزینه‎های زیادی را برای درمان خود پرداخت نماید شرکت بیمه این هزینه‎ها را به او بازگشت خواهد داد. همچنین اگر فرد دوره بهبودی خود را سپری می‎کند، هزینه بستری شدن و استراحت او را توسط این بیمه پرداخت خواهد کرد. بنابراین هر نوع حادثه‎ای که برای او پیش آید که معمولا از نظر شغلی این حوادث بسیار غیر منتظره و شدیدتر هستند، شرکت بیمه تعهد دارد تا تمام هزینه‎ها را جبران نماید.

بیمه عمر و حوادث

این بیمه یعنی بیمه عمر و حوادث می‎تواند به صورت فرد یا به صورت گروهی تنظیم شود. در مواردی که به صورت گروهی تنظیم می‎شود معمولا اعضای آن از یک شرکت یا یک مجموعه کاری به شمار می‎روند که در هر لحظه خطر در کمین آنها قرار دارد. به عنوان مثال افرادی که در کارخانجات در حال فعالیت هستند از جمله آنها به شمار می‎روند.

نظر شما درباره بیمه عمر و حوادث چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

بیمه آسیا