سربازی یکی از شرایط زندگی مردان به شمار می‌رود. در این بین برخی از مردان پس از ازدواج برای سربازی خود اقدام می‎کنند که تمهیداتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

 سربازی و شرایط آن

برای آنکه جوانان برای امر ازدواج نیز ترغیب شوند راه حل‎های زیادی مطرح شده است، اما در خصوص سربازی خیر. بسیاری از مواقع بخصوص در روستاهای کشور ما شرایطی به وجود می‌آید که دو جوان در سن کم با یکدیگر ازدواج می‎کنند. اما پس از مدتی مشکل سربازی و نبود همسر و . . . بزرگترین معضل زندگی یک جوان به شمار می‎رود. برای آنکه یک سرباز تنها به فکر خدمت خود باشد تمهیداتی در نظر گرفته شده تا شرایط سخت دوران سربازی نیز پشت سر گذاشته شود.

بیمه شدن افراد بی سرپرست و سربازان سرپرست

افرادی که در حال حاضر در سن جوانی یا سنین بالاتر سرباز هستند و قبل از سربازی خود ازدواج کرده‎اند به دلیل سختی از خانواده و همسر بیمه می‌شوند. این سخنی ست که از سوی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی در روستا و عشایرها مطرح شده و تا درصد زیادی نیز از صحت برخوردار می‌باشد. علاوه بر آن افرادی که که در روستاها و عشایر هستند و سرپرستی برای آنها وجود ندارد توسط بیمه تحت پوشش قرار دارند. برای اینکه از این طریق بتوانند به مستمری برسند و خدمات مربوط به درمان آنها با هزینه‌های کمتری برطرف شود.

بیمه شدن افراد بی سرپرست و سربازان سرپرست

شرایط در زمان سربازی

در خصوص سربازان نیازی نیست که حتما ازدواج کرده باشند، بلکه برخی از مواقع پیش می‌آید که یک سرباز به عنوان سرپرست یک خانواده فعالیت می‌کند. از این رو او نیز در این طرح قرار گرفته و تحت پوشش بیمه خواهد بود تا بتواند درصدی از مشکلات زندگی سخت امروز را نیز پشت سر بگذارد. علاوه بر این افراد می‎توان به مواردی دیگر اشاره کرد که برخی در حال حاضر شغل‌های خانگی دارند و از آن بهره می‎برند. این افراد هم می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند. همچنین زنانی هم وجود دارند که سرپرست آنها در حال حاضر در زندان به سر می‌برد اما از پوشش بیمه‎ای برخوردار نیستند یا درآمدی ندارند. این افراد هم می‎توانند در این بیمه عضو شوند.

بیمه شدن افراد بی سرپرست و سربازان سرپرست

پوشش بیمه‌ای می‎تواند یک سری معضلات موجود در جامعه را حل کند. برخی افراد از این طریق مستمری را دریافت می‌کنند و حتی از خدمات بازنشستگی هم برخوردار می‌شوند. برخی دیگر می‌توانند از سابقه بیمه استفاده کنند و شغلی را برای خود برپا کنند.

این دقیقا طرحی است که می‌تواند با معضل اقتصادی و فقر موجود در جامعه مبارزه کند و درصد این موارد را تا حد زیادی کاهش دهد. این چنین بیمه‌هایی را می‌توان به صورت یک نظام نیز راه اندازی نمود و از تأثیرات آن بر روی زندگی مردم در جهت مثبت نیز لذت برد. کاری که شاید هیچ شغلی نتواند از عهده آن برآید.

نظر شما درباره بیمه شدن افراد بی سرپرست و سربازان سرپرست چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز