امروزه استارت آپهای بسیار زیادی در سطح کشور وجود دارند که همواره با سود و ضرر بسیاری همراه هستند و نیاز به حضور یک حامی دارند.

بایدها و نبایدهای شروع استارت‌آپ‌ها

معمولا شروع یک کسب و کار اینترنتی کاری مشکل است. زیرا نمی‎توان سودها و ضررهای نهفته در این کارها را حدس زد. به همین دلیل حضور یک حامی بیمه‌ای برای جلوگیری و جبران این موارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‎باشد. سازمان تأمین اجتماعی سازمانی است که حمایت از افراد شاغل در این کار را بر عهده دارد و همواره می‎تواند فعالیت‎هایی مرتبط با آن را مورد حمایت خویش قرار دهد.

بیمه شدن استارت آپ ها با کمک بیمه تأمین اجتماعی

با توجه به غیرحضوری شدن اغلب کسب و کارها استفاده از استارت آپها با رشد چشمگیری در حال افزایش می‎باشند. در صورتی که استارت آپ مربوطه به روشی اصولی تعیین گردد قطعا با سودرسانی همراه خواهد بود.

افراد بسیاری وجود دارند که به دلیل نبود شغل مناسب به این نوع کسب و کارها روی می‎آورند و برخی از آنها که بر اساس نیاز جامعه در حال کار هستند با موفقیت‎های چشمگیری مواجه شده اند.

بیمه شدن استارت آپ ها با کمک بیمه تأمین اجتماعی

بیمه‎ای برای استارت‌آپ‌ها

این توجه از سوی سازمان بیمه تأمین اجتماعی در ابتدا وجود نداشت و بر اساس نیاز و تلاش‌هایی که اعضای این نوع کسب و کارها از تأمین اجتماعی دارند، این سازمان بر آن شد تا بتواند با بیمه کردن به این نیاز نیز پاسخ مثبت بدهد. شرکت‎های متنوعی در ایران وجود دارند که این فعالیت را برعهده می‎گیرند. در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی قصد حمایت از این نوع شرکت‎ها را دارد تا بتواند از نظر اجتماعی به نیازهای آنها رسیدگی نماید.

شاید با وجود مشکلات مالی که در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد حمایت کردن از این شرکت‎ها یک نوع ریسک به شمار آید اما سازمان تأمین اجتماعی این ریسک را پذیرفته و قصد دارد تا حمایت کاملی را انجام دهد. بیمه‎ای که برای این کار در نظر گرفته شده بیمه‎ای است از نوع توافقی و می‎تواند با حمایت‎های بیشتر به نحو خوبی به خدمت رسانی بپردازد.

در ابتدا برای این کار بیمه توافقی در نظر گرفته شده است. اما پس از این بیمه در صورتی که به اهداف مورد نظر نائل نشوند در مرحله بعدی به بیمه اجباری روی آورده می‎شود. شرکت‎های مورد نظر در حدود یازده شرکت هستند. روابط کاری در شرکت‎های مربوط به استارت آپ به گونه‎ای کاملا متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بررسی تمام زوایای این نوع فعالیت‎ها از ارزش بالایی برخوردار خواهد بود.

بیمه شدن استارت آپ ها با کمک بیمه تأمین اجتماعی

فعالیت نیروهای استارت‌آپ

شرکت‎های مورد نظر استارت آپ تعداد بسیار زیادی نیرو دارند. اما قطعا این نیروها به صورت کامل در حال فعالیت نیستند و اغلب آنها با یک فعالیت نیمروزی به وظایف خود می‎پردازند. بنابراین نیاز است تا ساز و کار به صورت کاملا واضح تعیین شود و سپس برای سایر اقدامات دست به کار شویم و به حمایت از آنها با استفاده از بیمه تأمین اجتماعی بپردازیم. ریسک‎ها، خسارت‎ها و مزایای بیمه‌ای در این نوع از کسب و کارها کمی متفاوت خواهد بود.

نظر شما درباره بیمه شدن استارت آپ ها با کمک بیمه تأمین اجتماعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز