بیمه سلامت یکی از بیمه‎های درمان همگانی در کشور ما می‎باشد. اما اخیرا سوء استفاده‎های بسیاری از نام این بیمه فعال در کشور اتفاق افتاده و موجب نارضایتی شده است.

تا پیش از آنکه بیمه سلامت در ایران پا بنهد بسیاری از مردمی که با شغل آزاد از شرایط بیمه‎ای بهره مند نبودند. در نتیجه با استفاده از بیمه سلامت بسیاری از مشکلات مربوط به زندگی پایان داده شد و با درصد بسیار کمی از پرداختی مردم به درمان بیماری‎های خود می‎پرداختند. ماجرا از زمانی آغاز شد که برخی از شرکت‎ها با استفاده از نام بیمه سلامت به سودجویی و از این طریق به کسب درآمد پرداختند.

آشنایی با بیمه سلامت

بیمه سلامت بیمه‌ای بزرگ در کنار سایر بیمه‎ها می‎باشند و درصد زیادی از مردم را تحت پوشش خود قرار می‎دهد. بنابراین این موضوع بسیار مهم است که از چه طریقی این بیمه لطمه می‎بیند. یکی از دلایلی که مدیران بیمه سلامت به آن اشاره دارند و انتظار دارند که هرچه سریع تر رسیدگی به آن صورت پذیرد در خصوص منشور حقوقی و اخلاقی در این بیمه می‎باشد.

احیای حقوق بیمه‎ای یکی از مهمترین ویژگی‎های کاری است که معمولا در رابطه با بیمه‎های مختلف وجود دارد. اما در رابطه با بیمه سلامت تاکنون هیچ اشاره‌ای به آن صورت نپذیرفته است.

این حقوق باید نه تنها در بیمه سلامت مرکزی بلکه در تمامی شعب استانی این بیمه هم مورد پذیرش قرار گیرد و در صورت هر نوع بی قانونی با توجه به قوانین و حقوق مورد نظر به شکایت نیز پرداخته شود. حق بسیاری از مردم در بیمه سلامت وجود دارد.

وجود هرنوع بی توجهی یعنی بی توجهی به حقوق درصد زیاد مردمی که در این بیمه حضور دارند. علاوه بر آن مدیران بیمه سلامت درخواست دارند تا دادگستری‌ها و دادستانی‎های مختلفی با آنها همکاری داشته باشند و در احیای حقوق رسمی آنها کمک کنند.

رهنمودهایی برای بیمه سلامت

در حال حاضر حقوق مربوط به بیمه سلامت به صورت یک کتاب و در شکل کتابچه‌های کوچکی در حال تدوین می‌باشد تا مدیران و مردم و سودجویان با این حقوق آشنا شوند و فکر سوء استفاده از آن را از سر خود بیرون کنند. سوء استفاده‎های ماه‎های گذشته که منجر به ضرر تعداد زیادی از مردم شد با منشور حقوقی دیگر اتفاق نخواهد افتاد. یک درخواست دیگر از مردم توجه به توصیه‎هایی است که در خصوص بیمه‌ها مورد تأکید قرار می‎گیرد. هیچ گاه بیمه‎ای به صورت غیر حضوری و تلفنی به شما ارائه خدمت نمی‎دهد، بنابراین نان خود را در سفره چنین سودجویانی قرار ندهید.

نظر شما درباره بیمه سلامت و گلایه های حقوقی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز