در حال حاضر در بازار بیمه سلامت تغییراتی نیز بر روی کار آمده که استفاده کنندگان از بیمه باید در جریان چنین فعالیت هایی قرار داشته باشند.

بیمه سلامت در واقع می تواند یکی از بیمه های همگانی به شمار رود که این روزها حتی بیمه کمیته امداد هم به استفاده از آن روی آورده است. قانونمند شدن کارهایی که برای بیمه سلامت وجود دارد نیز می تواند یکی از مهم ترین تغییرات در بیمه سلامت به شمار رود. علاوه بر آن در ادامه به جدیدترین موارد قابل پیگیری هم اشاره خواهیم کرد.

بیمه سلامت با تغییرات جدید در دفترچه ها همراه شد!

اگر به نسبت گذشته نگاهی گذرا به دفترچه های بیمه سلامت داشته باشیم می توانیم استفاده از اسناد بستری آن هم به صورت کاملا مکانیزه را نمونه ای از آنها برشماریم. علاوه بر آن برگه هایی که در دفترچه های بیمه وجود دارد با تعداد بیشتری همراه شده اند. یعنی دیگر نیازی نیست تا پس از مدت زمان بسیار کوتاهی دفترچه های خود را تعویض کنید ، بنابراین در زمان طولانی تری می توانید از آنها استفاده کنید. کمیته امداد هم به پوشش این بیمه روی آورده است.

در گذشته خانواده بیماران برای دریافت مدارک مربوط به بستری افرادی از خانواده خود و همچنین دریافت هزینه ی خرج شده باید زمان طولانی را صرف دریافت این اسناد می کردند که خوشبختانه در حال حاضر این زمان با مکانیزه شدن و ارسال همزمان نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. پرونده هایی که برای بستری نیز در بیمارستان موجود بودند به تعداد بسیار زیاد در حدود سی برگ بوده اند . دریافت این تعداد از برگه ها نیز  میتواند وقت بیمار و همچنین همراهان او را که درگیر کارهای بستری هستند به شدت تلف کند.

بیمه سلامت با تغییرات جدید در دفترچه ها همراه شد!

پس برای سرعت بخشیدن به روند اجرایی کارها در زمان بستری یکی از تغییرات مثبت را می توان افزایش تعداد برگه ها و همچنین الکترونیکی شدن این پروسه دانست. این طرح که به تازگی رونمایی شده در حال حاضر در تعداد چهارده بیمارستان از کشور نیز روند اجرایی شدن خود را طی خواهد کرد.

کارت های اعتباری که تا پیش از این برای افراد بیمه شده در کمیته امداد نیز مورد اعتیار قرار گرفته و مورد استفاده بودند از این پس به دفترچه های بیمه سلامت تغییر خواهند کرد. بنابراین با تعداد برگه های بیشتر دفترچه ها مشکل مربوط به درمان این بیماران هم نیز رفع خواهد شد. برای هر دفترچه تنها سه هزارتومان مبلغ نیاز است تا دفترچه ای جدید در اختیار استفاده کنندگان قرار گیرد.

نظر شما درباره بیمه سلامت با تغییرات جدید در دفترچه ها  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز