بیمه عمر در بیمه سامان نسبت به سایر بیمه‌ها در برخی از موارد که شاید مهمترین موارد تشکیل بیمه عمر باشد، تفاوت دارد.

به صورت کلی وجود بیمه عمر در کنار سایر بیمه‎ها می‎تواند آرامش و امنیتی در تمام عمر را پدید آورد. همچنین می‎تواند جایگزین سایر بیمه‎ها نیز بشود. زیرا مهمترین مزایای دیگر بیمه‏‎ها که پرداخت هزینه‎های درمانی و داشتن یک حقوق بازنشستگی می‎باشد توسط بیمه عمر در بیمه سامان صورت خواهد گرفت.

شما می‎توانید در هر رده سنی از مزایای بیمه عمر در بیمه سامان بهره‌مند شوید. این مزایا از بدو تولد تا زمان مستقل شدن شما بسیار با اهمیت است. علاوه بر آن می‌توانید از حقوق و مزایای بازنشستگی نیز استفاده کنید. در نتیجه دیگر نباید نگران داشتن یک کار با بیمه باشید، گرچه که داشتن بیمه در کار نشان دهنده ثبات کاری خواهد بود، اما در صورتی که این قسمت از کار برای شما فراهم نشد، می‌توانید از بیمه عمر بیمه سامان نیز بهره مند شوید.

این بیمه نامه تنها یک بیمه‎نامه معمولی نیست که بتواند بر روی یک گزینه نظارت داشته باشد. مثلا بیمه عمر تنها بیمه‎ای باشد که در انتهای مثلا بیست سال، مبلغی چند برابر مبلغ سپرده گذاری شده را به شما باز گرداند. بیمه سامان در این راستا دیگر مزایایی را برای بیمه شدگان خود در نظر گرفته که جالب است در خصوص آن بیشتر بدانید.

بیمه سامان

بر فرض مثال در صورتی که سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه عمر به جهت استفاده از مزایا و حقوق بازنشستگی قرار داشته باشد، در همین حین بر اثر تصادف جان خود را از دست دهد. فرقی ندارد که چند سال از بیمه وی گذشته باشد، تمامی حقوق و مزایا به میزان سه برابر آنچه که در انتها باید به وی داده می‎شد، به وارثان او تقدیم می‎گردد.

اما اگر در همین حادثه این پدر، پاهای خود را از دست داد و قادر به کار کردن نبود یا به علت کهولت سن، این اتفاق برای وی رخ داده باشد تا مدت ده سال بعد نیازی به پرداخت حق بیمه ندارد و بهتر است که تنها به فکر سلامتی خود باشد. زیرا بیمه سامان توسط بیمه عمر و سرمایه گذاری وی، مزایای تعیین شده را به او پرداخت خواهد نمود و علاوه بر آن می‌تواند از مزایای درمان و دریافت پول آن هم بهره مند شود.

ممکن است که خانواده‌ای در شرایط مالی بسیار خوب خود اقدام به سرمایه‌گذاری در بیمه عمر بیمه سامان کرده باشند. اما پس از یک سال مشکل مالی بسیار شدید برای آنها رخ دهد. بیمه سامان برخلاف سایر بیمه‌ها که در پایان سال دوم سرمایه‌گذاری به شما در حدود نود درصد مبلغ اول را پرداخت می‌کند، این کار را در همان پایان سال اول انجام می‌دهد و این نشان از اعتماد و خوش حسابی وی در نزد شما دارد. نیازی به هیچ ضامن و فیش حقوقی برای ضمانت وجود ندارد، زیرا شما یکی از بیمه شدگان هستید و این کار وظیفه‎ بیمه سامان می‌باشد.

حتی بیمه سامان به دلیل انعطافی که در میزان خدمات خود دارد، می‌تواند در بیماری‌هایی که نادر هستند و هزینه درمان آنها بسیار بالا می‌باشد حامی شما باشد. این هزینه می‌تواند تا بیست و یک میلیون هم در نظر گرفته شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که با انتخاب یک نوع از بیمه عمر که رابطه مستقیمی با میزان سرمایه اولیه و ماهانه شما دارد، می‌تواند از این مزایای بی‌نظیر بهره‌مند شوید.