هرکسی در طول زندگیش ممکن است بارها به بیماری های ساده و یا حتی صعب العلاج گرفتار شود و برای درمان،چه یک بیماری ساده و چه یک بیماری دشوار و پیچیده لازم است تا هزینه ای از جیب برود.مسلما زمان بیماری قابل پیشبینی نیست و ممکن است ناگهان اتفاق بیفتد.موسسات بیمه جهت جبران هزینه درمان شما بیمه درمان اهدا می کنند که این بیمه نامه بدین جهت صادر میگردد که تمام یا بخشی از هزینه درمان شخص متقاضی بیمه که افراد شاغل هستند به همراه خانواده ان ها که شامل همسر و فرزندان وی می شوند را پرداخت نمایند.

بیمه درمانی گروهی چیست

تعریف بیمه درمان

در این بیمه نامه های درمانی مطابق تعهد بین متقاضی بیمه و موسسه ارایه دهنده بیمه هزینه های مربوط به بیمارستان و جراحی ناشی از بیماری و حوادث و….توسط موسسه بیمه پرداخت می شود. متقاضیان بیمه شامل افراد شاغل در شرکت ها و سازمان و.. هستند که افراد تحت تکلفت آن ها با معرفی شخص بیمه گذار می توانند از بیمه نامه استفاده نمایند.

بیمه درمان گروهی چیست ؟

با توجه به تعریف بیمه درمان, بیمه درمان گروهی به صورت گروهی عرضه میشود و صرفا برای یک نفر نیست.

بیمه درمانی گروهی چیست

موارد تحت تعهد بیمه گذار

طبق تعهد نامه مواردی که تحت پوشش توسط موسسه بیمه قرار می گیرد شامل:
1-پرداخت هزینه جراحی در بیمارستان و یا مراکز جراحی محدود (مطب ها و عمل جراحی های سرپایی) این اعمال می توانند به علت بیماری و یا حدثه باشند.آنژيوگرافي قلب، انواع سنگ شکن، ديسک ستون فقرات، شیمی درمانی، راديوتراپي و گامانايف هم شامل تعهد نامه می شود.
2-پرداخت هزینه کلی یا بعضی از عمل های قلب و مغز واعصاب به جز ستون فقرات و عمل های پیوند ها مانند کلیه ها و کبد و مغز استخوان و….
3-هزینه های مربوط به زایمان های طبیعی و سزارین
4-پرداخت هزینه های مربوط به انتقال بیمار با آمبولانس در داخل و یا خارج شهر به شرط اینکه بیمارم جددا در بیمارستان بستری شود.
5-پرداخت هزینه های مربوط به درمان انکساري چشم براي اصلاح نزديک بيني، دوربيني و آستيگماتيسم.
6- پرداخت هزینه های پاراکلينيکي که اعم از: انواع اسکن، سونوگرافي، ام آر آي، انواع آندوسکوپي، اکوکارديوگرافي، ماموگرافي، دانسيتومتري، تست ورزش، نوار (اعم از عضله، عصب، مغز، قلب، مثانه)، آنژيوگرافي چشم، شنوايي سنجي، بينايي سنجي، هولتر مانيتورنينگ قلب، انواع گرافي، فيزيوتراپي می شود.
7-پرداخت هزینه های مربوط به جراحی های سرپایی و بدون بی هوشی مجاز که شامل شکستگي ها، گچ گيري، ختنه، بخيه، کرايوتراپي، اکسيزيون ليپوم و…. می شود.
8-سایر خدمات و درمان ها که ممکن است وابسته به موسسه بیمه گذار متفاوت باشد و شما می توانید بام طالعه تعهد نامه و شرایط بیمه گذار از آن خدمات بهره مند شوید.

به علاوه

– جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایشهای تشخیص پزشکی ، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی ، انواع رادیوگرافی ، نوار قلب ، فیزیوتراپی

– جبران هزینه‌های ویزیت و دارو

– جبران هزینه‌های دندانپزشکی

– جبران هزینه خرید سمعک

– جبران هزینه عینک و لنز تماس طبی

– جبران هزینه تهیه اعضاء طبیعی بدن

– جبران هزینه اروتز که بلافاصله بعد از عمل جراحی مورد نیاز باشد

– جبران هزینه تشخیص بیماری ها و ناهنجاری های جنین منوط به داشتن پوشش زایمان

– جبران هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالاتر از 70 سال در بیمارستان

– هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی

بیمه درمان گروهی
لازم به ذکر است که برخی بیمه گذاران به علت فقدان مالی برخی خانواده ها با تاییدیه توسط موسسه بیمه اگر برای درمان مجبور به سفر باشند(خارج از کشور)هزینه ها توسط بیمه گذار پرداخت می شود.
بیمه شدگان می توانند به دو صورت از بیمه نامه خود استفاده کنند اولین گزینه مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان هایی است که طرف قرار داد موسسه بیمه آن هاست و روش دیگر رفتن به مرکز درمانی مورد نظر و تایید شخص صاحب بیمه نامه است که پس از پرداخت هزینه درمان با ارایه صورت حساب و مراکز لازم می توانند بخشی از هزینه هارا جهت جبران از موسسه دریافت نمایند.
جهت آسانی کار و سهولت در انجام خدمات بیمه برخی موسسات بیمه با ارایه کارت درمان شعب خود برای افراد متقاضی بیمه برخی ویژگی هارا فراهم می کنند که افراد با مراجعه در ساعات و یا روز های تعطیل می توانند از شرایط و مزایای بیمه نامه خود استفاده کنند و روز بعد با مراجعه به شعب بیمه خود هزینه درمان را دریافت نمایند.