در مبحث محیط زیست، دلایل برای زنده ماندن یک انسان و سایر موجودات جهان مطرح می‎شود. این بار با بیمه خرس قهوه‎ای در تلاش برای جلوگیری از منقرض شدن آن هستیم.

همه ساله خبرهای مختلفی در ارتباط با کشته شدن، شکار کردن و تلف کردن حیوانات برای سرگرمی، شغل و یا برای حفاظت از خود، می‌شنویم. اما آیا این نوع اقدامات برای حفظ محیط زیست امری غیرقابل بارو محسوب نمی‎شود؟؟؟ ما به هیچ وجه حق نداریم که زندگی یک حیوان را به دلایل شخصی از بین ببریم. بخصوص زمانی که یک حیوان در آستانه انقراض قرار دارد. محیط زیست برای همه موجودات است و انسان حق هیچگونه دخالتی در آن نخواهد داشت.

تصور کلی در خصوص بیمه خرس قهوه ای

بیمه خرس قهوه ای یک خدمت جدید از سوی ایرانیان می‎باشد که با همت سازمان محیط زیست و شرکت‌های بیمه‎ای و با همکاری محیط بانان عزیز در آینده ای نه چندان دور شروع به کار خواهد کرد. دلیل رخداد این پدیده تنها به یک عامل باز می‌گردد و آن هم در ارتباط با افزایش شمار کشته شدن عمدی تعداد زیادی از خرس‌های قهوه ای در ایران می‌باشد. این اقدام قابل ستایش است و شروع به کار آن یعنی نجات دادن طبیعت از هرگونه تهاجم انسانی. اما بیمه خرس قهوه ای به جنبه ای دیگر از این تهاجم نگاه ویژه دارد.

اساس شکل گیری بیمه خرس قهوه ای

بیمه خرس قهوه ای در تلاش است تا در مواردی که خرس قهوه ای به یک انسان حمله می‌کند و موجب کشته شدن آن می شود بیمه ای برای خانواده فرد در نظر داشته باشد. زیرا افراد بسیاری وجود دارد که در چنین مواقعی هیچگونه وسیله دفاعی نداشته و مجبور خواهند بود که تسلیم حمله یک خرس قهوه ای قرار گیرند. برای پیشگیری از هرگونه خسارت به محیط زیست و زندگی یک انسان بیمه خرس قهوه ای با هدفی جدید پا به عرصه بیمه ای کشور خواهد گذاشت.

بیمه خرس قهوه ای چیست؟

خرس‌های قهوه ای در ایران وجود دارند. اما متأسفانه گونه‎هایی که به صورت آزاد در محیط طبیعی زندگی می‎کنند، یک نوع حالت وحشیانه در خود دارند و با دیدن یک انسان سریعا به سوی او حمله ور می‌شوند. دسته دیگری از این خرس‌ها توسط محیط بانان عزیز کشف و در یک منطقه محافظت شده قرار گرفته اند که قطعا برای سلامت انسان مشکل ساز نخواهند شد. اما برای جلوگیری از انقراض درصد باقی مانده باید در تلاش باشیم زیرا در کل جهان گونه‌های این حیوان در حال کاهش است.

انقراض خرس‌های قهوه‎ای

با یک بررسی ساده درخواهیم یافت که این گونه‎های بسیار مهم تنها در سه استان جنوبی کشور در حال زندگی کردن هستند. در صورتی که روند به همان صورت قبلی ادامه دار شوند، دیگر گونه‌های مهمی در ایران باقی نخواهند ماند. با وجود تعداد کم خرس قهوه‎ای اما همجوار شدن محل زندگی آن با انسان‌ها منجربه تحمل خسارت‎های شدیدی از طرف خرس‎های قهوه‌ای بر زندگی آنها شده است. به عنوان مثال خرسی که گرسنه باشد، هر موجودی در مقابل خود را از بین خواهد برد، گوسفند، گاو، گاومیش و . . . از انواع تلف شده توسط این حیوان به شمار می‌روند.

بیمه خرس قهوه ای چیست؟

کشاورزان ماه‌های زیادی انتظار می‎کشند تا یک گوساله به گاو تبدیل شود و برای زندگی آنها برکتی به همراه داشته باشد. این کشاورز یا دامدار شغل دیگری ندارد. در صورتی که خرس قهوه ای به روستای آنها حمله کند همه چیز نابود خواهد شد. به همین بیمه خرس قهوه ای جهت پرداخت چنین خسارت‌هایی از آینده‌ای نزدیک برای خدمت رسانی آماده خواهد بود. همانطور که سازمان محیط زیست در پی پرداخت خسارت برای جبران یک حمله طبیعی می‎باشد، انسان نیز باید از حملات عمدی خود همچون تصادف در سطح جاده با چنین حیواناتی خودداری کند.

نظر شما درباره بیمه خرس قهوه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز