خانه های مختلفی در کشورمان ایران قرار دارد که می تواند در برابر حوادث طبیعی تزلزل نشان داده و به سرعت ویران شوند، بنابراین صندوقی باید تشکیل شود.

در حال حاضر تلاش ها برای این کار بسیار در حال انجام است که صندوق بیمه حوادث طبیعی برقرار شود تا با کمک آن بتوان به راحتی همه ی خانه های موجود در ایران را در برابر حوادث طبیعی بیمه کرد. بنابراین با این وجود اگر حادثه ای رخ دهد به آسانی می توان با پرداخت خسارت نهایی ، خانه یا هر جای دیگر را دوباره بازسازی کرد. اکثر خانه هایی که به چنین ترتیبی مشکل دارند از نظر ساختمانی مقاومت لازم را نداشته و به نوعی پس از چند سال ویران می شوند.

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

بنابراین افرادی که به مقاومت خانه های خود شک دارند و این شک آنها تا حدودی به یقین تبدیل شده نیاز است تا بررسی ابتدایی را از فضای خانه خود داشته باشند تا در نهایت بتوانند پس از مقاوم سازی ، به بیمه کردن هم بپردازند. قطعاً دراین صورت آسیب کمتری متوجه آنها خواهد شد و هزینه تعمیر هم کمتر می شود. این بیمه نامه به تنهایی برای حوادث طبیعی اولویت دارد. این حوادث می تواند از سیل تا زلزله ، آتش سوزی و . . . متنوع باشد.

رئیس بیمه مرکزی این قانون را به تصویب می رساند که صندوق بیمه حوادث طبیعی نیاز دارد با هزینه پایین تری هزینه مربوط به بیمه حوادث طبیعی را کاهش دهد. تمامی واحدهایی که به صورت مسکونی در کشور وجود دارد می توانند تحت پوشش بیمه باشد. این بیمه عموماً از نوع بیمه پایه بوده و به تنهایی برای حوادث از نوع طبیعی کاربرد خواهد داشت.

با توجه به این که ایران در زمره ی کشورهای پرحادثه ای قرار دارد می تواند با وجود چنین بیمه ای از بسیار هزینه های نهایی بکاهد. برای این منظور هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی هم حضور داشتند. این مسئله نهایی به تصویب رسیده و در نهایت شورای نگهبان باید این طرح را به تأیید برساند. در این مرحله هنوز تأیید نهایی باقی است.

بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها

شورای نگهبان قصد دارد تا بررسی های خود را پیش از سال جدید اعلام کند تا از سال بعد در مرحله ی اجرایی وارد شویم. در بیمه مورد نظر به تنهایی یک خانه مدنظر قرار می گیرد. اما اگر قصد داشته باشیم تا وسایل درونی منزل خود را هم به این بیمه مجهز کنیم نیاز است تا با شرکت های بیمه ای قرارداد بسته شود و هزینه متفاوتی را پرداخت نمایید. بیمه منازل تا سی میلیون تومان تخمین زده شده که از سوی فرد به تنهایی سالانه شصت هزار تومان پرداخت می شود و مابقی آن یعنی شصت هزار تومان دیگر هم از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

نظر شما درباره بیمه حوادث طبیعی و بیمه شدن تمامی خانه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

فارس نیوز