از زمانی که مدارس شروع به کار می‎کنند تا زمانی که به کار آنها خاتمه داده می‎شود وجود بیمه حوادث دانش آموزی الزامی است.

در مهر ماه مدارس پر از دانش آموزانی می‎شود که بعد از 3 ماه تعطیلی و با انرژی به دنبال کسب دانش هستند. برخی از مواقع بازی‎های کودکانه در دوره‎ی دبستان می‎تواند به صورت ناخواسته عاملی باشد برای آسیب رساندن به یکدیگر در محیط مدرسه که مسئولیت این نوع از آسیب‎ها را قطعا هیچ فردی برعهده نخواهد گرفت. در چنین شرایطی وجود بیمه حوادث دانش آموزی می‎تواند مشکلات موجود را تا حدود زیادی رفع کند.

بیمه حوادث دانش آموزی اجباری می شود!

از این رو باید در تمامی استان‎های کشور بر اساس قوانین مندرج برای تمامی دانش آموزان در تمامی پایه‎های تحصیلی برای بیمه حوادث دانش آموزی اقداماتی صورت پذیرد. این بیمه می‎تواند تمامی خسارت‎های ناشی از زمان حضور در مدرسه را که شامل هر اتفاقی می‎شود، به خانواده دانش آموز پرداخت نماید. این موضوع می‏‌تواند حضور در مدرسه را محلی امن تلقی کند و حتی از بروز برخی از حوادث هم پیشگیری نماید.

یک دانش آموز در زمان حضور در مدرسه از ورزش کردن که شامل بازی‎های تهاجمی همچون فوتبال است،تا خسارت‎های ناشی از حضور در مدارس با کیفیت ضعیف ساختمانی و خطرات وسابل گرمایشی و سرمایشی، همیشه در معرض خطر جدی قرار می‎گیرد. هر لحظه ممکن است که برای او اتفاقی افتد که قطعا جبران کردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود. در این راه وزارت آموزش و پرورش هم راستا با فعالیت بیمه‎ها می‎تواند آنچه که نیاز است را برای دانش آموزان فراهم آورد. در این زمینه باید قراردادهای بیمه‎ای اجرا شود.

بیمه حوادث دانش آموزی اجباری می شود!

در طی قراردادهایی که از سوی بیمه با وزارت آموزش و پرورش بسته می‎شود تمام دانش آموزان باید تحت پوشش بیمه حوادث قرار داشته باشند و تاریخ اجرایی شدن آن از ابتدای مهرماه می‎باشد که تا پایان شهریور ماه سال بعد نیز ادامه خواهد داشت. حتی برای دانش آموزانی که در زمانی غیر از زمان اصلی مدارس هم حضور دارند این مزایا در نظر گرفته می‎شود. این بیمه تمامی حوادث را از ابتدای روز تا انتهای روز چه در داخل مدرسه باشند چه در خارج از مدرسه مثل حضور در اردوها و . .  .  تقبل می‎کند و هزینه‎های ناشی از آن را پرداخت می‎نماید.

نظر شما درباره بیمه حوادث دانش آموزی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز