در حال حاضر از نظر بیمه‎ای تغییراتی در روند بیمه تکمیلی فرهنگیان به وجود آمده که در ادامه به دلیل اهمیت این موضوع با جزئیات به این مهم خواهیم پرداخت.

قراردادها در زمینه‎ی بیمه تکمیلی می‎تواند به شیوه‎های متنوعی منعقد شود. در راستای اهمیت موضوع مربوط به بیمه تکمیلی فرهنگیان آنچه که از ارزش بالایی برخوردار است در رابطه با آن بیمه شرکت آتیه سازان حافظ است. برای این نوع بیمه دو روش نیز همواره مورد اهمیت ما قرار دارد که یکی از آنها بیمه گری و دیگری نیز مربوط به صندوق است. فرهنگیان این توانایی را دارند که تنها یکی از آنها را برای خود برگزینند و از مزایای آن بهره ببرند.

بیمه تکمیلی فرهنگیان با جزئیات فراوان

تفاهم نامه مربوط به بیمه تکمیلی در حال حاضر با فعالیت مربوط به  وزارت خانه و بیمه در حال بررسی می‎باشد. این وزارتخانه همان وزارت آموزش و پرورش و بیمه هم بیمه تکمیلی مربوط به آتیه سازان حافظ می‎باشد که  هر دو در تلاش هستند تا بتوانند بهترین‎ها را برای معلمان عزیز فراهم آورند. در حال حاضر طرحی که برای این منظور طراحی شده دو نوع طرح می‎باشد که در شکل الف و ب بوده و از فردا اجرایی می‎شود تا بتوان با مزایای مربوط به آن بیشتر آشنا شد.

مزایای در نظر گرفته شده برای این نوع بیمه بسیار خوب بوده و تمامی معلمان در هر رده و با حقوقی که دارند می‎توانند از پس پرداخت آن برآیند. از جمله مزایایی که این طرح برعهده دارد می‎توان به باز پرداخت مربوط به هزینه‎ها اشاره نمود. در طرح الف در حقیقت فرانشیزی که وجود دارد در حدود بیست درصد است اما می‎توان به این موضوع هم همواره توجه نمود که خدمات در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا آنلاین در اختیار قرار می‎گیرند و تمامی پرداختی‎ها به صورت آنلاین خواهد بود.

بیمه تکمیلی فرهنگیان با جزئیات فراوان

در طرح ب در حقیقت می‎توان به این موضوع اشاره نمود که صندوق درمان وجود دارد و میزان تعهداتی که برای آن در نظر گرفته شده تا اندازه‎ی زیادی متفاوت خواهد بود. بیمه شدگان باید از اطلاع رسانی خوبی برخوردار باشند تا بتوانند در زمان بسیار کمی آنچه که می‎خواهند را به دست آورند. تا زمانی که به این میزان از تعهدات عمل نشود می‎توان به این موضوع توجه نمود که نتیجه نهایی خوبی هم در انتظار نخواهد بود. مهلتی که برای انتخاب نوع بیمه تکمیلی فرهنگیان در نظر گرفته شده تا بیستم دی ماه سال جاری است. البته برای ثبت نام نیاز است تا افراد بیمه شده به ادارات تعاون محل خدمت خود نیز بروند و طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

تنها تا تاریخ مذکور یعنی بیستم دی ماه امکان ثبت نام و حتی انصراف وجود دارد و پس از آن به دلیل بسته شدن پروسه‎ی ثبت نام دیگر توانایی استفاده وجود ندارد. در نهایت بدون آنکه که بخواهند این حق بیمه از حقوق آنها کسر می‎شود و به حساب بیمه واریز خواهد شد.

منبع:

تی نیوز