نرخ‎های مربوط به بیمه با شیوه مناسبی تعیین نمی‎شوند به همین دلیل خدمات ارائه شده با هزینه‎ها برابر نبوده و بیمه تکمیلی با مشکل مواجه است.

بیمه تکمیلی از جمله بیمه‎هایی است که توانسته جای خود را در بین مردم ایران به خوبی باز کند و مردم برای کاهش هزینه‎های مربوط به زندگی خود این گزینه را در اولویت قرار دهند. اما بدهی از سوی بیمه‎ها به این بیمه یعنی بیمه تکمیلی بسیار زیاد می‏‌‎باشد، به همین دلیل این بیمه تا زمان تسویه خدمات خود را محدود نموده که در این صورت با نارضایتی و افت شدید متقاضی روبه رو خواهد شد، قطعا بر روی درآمد نهایی بیمه تأثیری دارد که بیمه‎ها برای رفع آن در تلاش هستند.

بیمه تکمیلی در چه شرایطی به سر می برد؟

هر شرکت یا سازمانی که بیمه‎اش با بیمه تکمیلی روبه اتمام است به این موضوع فکر می‎کند که آیا می‎تواند دوباره با چنین بیمه‌ای قرارداد ببدند یا خیر، بیمه تکمیلی به چنین تفکراتی توجهی ندارد و تنها گرفتن بدهی سنگین خود را از بیمه‎ها مهم می‌داند. اخیرا کانون بازنشستگانی که وجود دارند از تمام شدن این بیمه خبر داده‎اند، اما هنوز تا دو ماه آینده مشخص نیست که آیا بدهی پرداخت و خدمات دوباره از سر گرفته می‎شوند یا خیر.

بازنشستگان در اولویت اصلی قرار دارند زیرا این قشر آسیب پذیر نسبت به سایر اقشار جامعه از درآمد کمی برخوردار بوده و بنا به مقتضای سنی از بیماری‎های بیشتری رنج می‌برند، در نتیجه می‎توان گفت که باید توجه بیشتری به سوی آنها جلب شود. تعداد بازشسته‎ها با بررسی‎های انجام شده به حدود سه میلیون نفر می‌رسد که رقم کمی نخواهد بود. مبلغی که بیمه به صورت ماهانه دریافت می‎کند در جمع کل سال چیزی بالغ بر بیش از سیصد هزار تومان برای هر نفر است که برای فردی بازنشسته رقم نسبتا بالایی است و توانایی پرداخت آن کمی سخت‌تر خواهد بود.

بیمه تکمیلی در چه شرایطی به سر می برد؟

سازمانی که در زمینه‌ی خدمات مربوط به بازنشسته‌ها می‎کند در حال حاضر از تصمیم نهایی  خود خبری نداده و نمی‎داند که آیا در آینده هم بیمه تکمیلی برای این قشر خدمتی خواهد داشت یا خیر. در صورتی که خدمات خوبی انتظار می‎رود باید بتوان مجریان این بیمه را راضی نگه داشت و حقوق آنها را با پرداخت به موقع بدهی خود به موقع تامین نماییم.

یک فرد بازشسته باید بتواند تمامی هزینه‎های مربوط به بیمه را پرداخت کند و سپس فاکتور را به آنها بدهد. پس از آن در صورت تأیید شدن فاکتور پرداخت خواهد شد که همیشه تمامی هزینه‌ها را شامل نمی‎شود. عملا بخشی از هزینه‎ها در چنین شرایطی پرداخت نمی‌شود.

نظر شما درباره شرایط بیمه تکمیلی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز