در حال حاضر وضعیت مربوط به بیمه تکمیلی افراد ایثارگر در شرایط مطلوبی قرار ندارد و از این رو باید تلاش‎هایی برای تغییر در این مسیر صورت پذیرد.

نمایندگان مجلس در طی بررسی‎های خود به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر وضعیت مربوط به ایثارگران در شرایط مناسبی قرار ندارد و تمام آنها نیازمند استفاده از خدمات بیمه‎ای هستند، زیرا پس از سالها در حال حاضر در شرایط مناسبی زندگی نمی‎کنند و از نظر سلامتی هم شاخص بالایی ندارند، پس به اجبار باید از بیمه تکمیلی کمک بگیرند در غیر این صورت هزینه‎های مربوط به بیماری‎ها به آنها فشار زیادی وارد می‎آورد.

بیمه تکمیلی در افراد ایثارگر

در کنار شهدا، جانبازان و ایثارگر هم وجود دارند که باید برای آنها حق زندگی و راحتی را قائل شویم، در غیر این صورت احتمال بروز هر نوع آسیبی برای آنها و تحمل بار بیماری ناشی از آن برای خانواده‎هایشان وجود دارد. متأسفانه حق و حقوق مربوط به افراد ایثارگر به نسبت سایر موارد بسیار پایین‎تر است و حالا که قرار است بیمه تکمیلی آنها نیز قطع شود، شرایط بدتر خواهد شد و دیگر توانایی برای گذران زندگی و اداره اموره سخت آن در این عزیزان باقی نخواهد ماند.

گویا از سوی بنیاد شهید این قطع بیمه تکمیلی برای ایثارگران انجام شده و حالا دیگر نمی‎تواند توانایی نظارت بر آن را داشته باشد. در حالی که مسئول اصلی اجرای آن را می‎توان بر دولت اشاره داشت که باید در ابتدا موازینی را در این خصوص تعیین نماید تا در هر زمان ثبات و مستحکم بودن قوانینی وضع شده قبلی زیر پا قرار داده نشود. این کار را باید تا زمانی که از نظر روحی و جسمی آسیبی به این عزیزان وارد نشده انجام داد. برای این کار همکاری مربوط به ریاست جمهوری و بنیاد شهید الزامی خواهد بود.

بیمه تکمیلی در افراد ایثارگر

نباید در خصوص افراد ایثارگر تفاوت زیادی قائل شویم، زیرا این افراد هم برای آزادسازی ایران عزیز جان در دست خود قرار داده و از جان خود گذشتند. شایسته است تا تنها در خصوص بیمه آنها تجدید نظر کنیم تا آنطور که لیاقتش را دارند برای آنها مقرر شود. هزینه‎های مربوط به درمان این افراد به نسبت بسیار بالاتر از آنچه که تصور می‎کنیم می‎باشد بنابراین تغییر در رویه‎ی فعلی واجب است تا باری را از مشکلات این عده برداشته و امید به زندگی را در آنها افزایش دهیم.

نظر شما درباره بیمه تکمیلی در افراد ایثارگر چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز