بیمه آتش‌سوزی یکی از ضروری‎ترین بیمه‎ها برای هر خانوار است. زیرا حادثه خبر نمی‎کند و چه بسا بر اثر یک جرقه ساده در یک روز بارانی بر روی سقف خانه، آتش سوزی عظیمی رخ دهد و سقف روی سرشان را از بین ببرد. در این حال داشتن بیمه آتش سوزی به منزله بازسازی آن خانه از بین رفته می‎باشد.

البته شایان ذکر است که بیمه آتش‌سوزی فقط و فقط مربوط به آتش سوزی نیست. بلکه خیلی از خطرات دیگر شامل آسیب به منزل شما در اثر سیل، زلزله، صاعقه و . . . را شامل می‎شود. همچنین از بیمه آتش سوزی و . . . می‎توانید برای بیمه کردن منزلی که در آن ساکن هستید و همچنین کارخانجات، مغازه‎ای که در آن کار می‎کنید و سایر مکانها استفاده کنید. شاید به این فکر می‎کنید که چرا باید این همه هزینه کنم در صورتی که معلوم نیست اتفاقی رخ بدهد یا خیر؟ نمونه‎ای این حرف در حادثه پلاسکو پاسخ داده شده است. در حالی که همه بیمه شدگان خسارت خود را دریافت کرده اما بیمه نشدگان جز آه و افسوس چیزی نداشتند که بگویند.

هزینه این بیمه بسیار اندک است و قابل مقایسه با پولی نیست که بعنوان جبران خسارت به شما داده خواهد شد. اما برای این بیمه برخی شرایط هم در نظر گرفته می‎شود، زیرا برخی از افراد از این موهبت سوء استفاده می‎کنند، در نتیجه با وجود این شرایط و قوانین امکان چنین کاری بسیار کم شده است.

مهمترین اصل این است که آتش سوزی باید کامل طبیعی رخ دهد.یعنی اینکه منزلی به عمد آتش نگرفته باشد نمونه این آتش سوزی‎ها را در زمان جنگ و بمباران یا در چهارشنبه سوری‎ها به وفور مشاهده خواهیم کرد. پس چنین آتش سوزی که توسط یک فرد و به عمد صورت گرفته باشد در بیمه آتش سوزی جایی ندارد. چنانچه در طی آتش سوزی مدارک، پول، طلا، اسناد شما هم دچار آتش سوزی بشوند تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت.

بیمه دانا در پرداخت خسارت بیمه آتش سوزی خانه‎ها چه قیمت‎هایی را در نظر دارند؟

در بیمه دانا پرداخت خسارت‎ها برای بیمه آتش‌سوزی به شرح زیر می‎باشد:
سه میلیون تومان برای پرداخت خسارت ساختمان و تاسیسات منزل؛
یک میلیون تومان برای اثاث منزل؛
دو میلیون تومان برای خسارت وارده به همسایگان در نتیجه آتش سوزی منزل شما؛
یک میلیون تومان برای فوت و نقص عضو برای یک نفر و چهارمیلیون برای چند نفر؛
صد هزار تومان هزینه پزشکی برای یک نفر و 400 هزار تومان برای چند نفر؛
ششصدهزار تومان هزینه اجاره و اسکان موقت.

اما پرداخت حق بیمه آتش سوزی به صورت سالانه در بیمه دانا به چه صورتی است؟

خطرهای آتش سوزی، صاعقه، انفجار وسیل : 2 هزار و 900 تومان؛
خطرهای آتش سوزی، صاعقه، انفجار، زلزله و سیل 5 هزار و 700 هزار تومان؛
خطرهای آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سرقت وسایل 8 هزار و 900 تومان؛
خطرهای آتش سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله و سرقت هزار و 700 تومان.

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی

پرداخت خسارت بیمه آتش سوزی برای منازل کوچک به چه صورتی است؟

در بیمه آتش‌سوزی توسط بیمه پارسیان شما در ابتدا باید میزان ارزش منزل و وسایل مورد استفاده در منزل خود را تخمین بزنید که چقدر می‎ارزند. سپس بر اساس آن میزان حق بیمه‎ای برای پرداخت در نظر گرفته می‎شود. برای آنکه با این مورد بیشتر آشنا شوید مثالی خواهیم زد.

مثلا ارزش ساختمان مسکونی شما 30 میلیون تومان و لوازم آن 10 میلیون تومان می‎باشد. در این صورت حق بیمه سالانه‎ای که باید پرداخت کنید چیزی در حدود 48 هزار تومان خواهد شد. اگر سرمایه بیمه شده، 40 میلیون تومان و ارزش اثاث منزل 12 میلیون تومان و ردیف تعهدات، همان موارد قبلی باشد، باید سالانه 67 هزار و 200 تومان حق بیمه بدهید.

بیمه پارسیان در طرح دفترچه سه خود خطراتی همچون آتش سوزی، انفجار، صاعقه و زلزله را تحت پوشش قرار می‎دهد. این شرکت بیمه‎ای همچنین قیمت‎های مناسب‎تری را در نطر گرفته است. در این طرح سیل، تحت پوشش بیمه نامه نخواهدبود. اگر ارزش ساختمان و تاسیسات 15 میلیون و ارزش اثاث منزل، 4 میلیون تومان باشد، هزینه سالانه حق بیمه، 19 هزار تومان می‎شود.

اما اگر ارزش ساختمان و تأسیسات شما 40 میلیون و ارزش اثاث منزل 12 میلیون تومان باشد، باید 52 هزار تومان حق بیمه بدهید.
به همین صورت با پرداخت مقدار جزئی از پول، آسودگی خاطر خود را تا پایان عمر تضمین خواهید کرد.

منبع:
http://www.bina.ir