در هر بیمارستانی که وارد می‎شوید از برخی از اصول در پذیرش استفاده می‎کنند و بیمه سلامت هم در این مسیر یاری دهنده خواهد بود.

بیماران بدون هویت

شرایطی را در نظر بگیرید که فردی را به بیمارستان آورده‎اند و این فرد شرایط بدی را دارد. اما پس از بررسی‎های انجام شده هیچ اطلاعاتی از وی پیدا نخواهند کرد و اجبارا باید شرایط وی را به حالت نرمال برسانند تا در نتیجه بتوانند او را از حالت بدی که دارد خارج کنند. در این وضعیتی که شما فرد را مشاهده می‎کنید هزینه‎ای بابت درمان او باید پرداخت شود، اما این هزینه برعهده کیست و شرایط وی چگونه خواهد بود، چه کسی می‌داند که او چگونه از بیمارستان ترخیص خواهد شد؟

بیماران بدون هویت تحت پوشش بیمه سلامت هستند!

تقبل هزینه بیماران بدون هویت

هزینه‌ای که برای بیمارانی که به هیچ وجه نمی‎توان اطلاعاتی را در رابطه با آنها پیدا نمود به عنوان بیمارانی بدون هویت هستند. حتی بیشترین راه‎ها برای پیدا کردن هویت آنها طی می‎شود، اما در نهایت با در بسته مواجه خواهیم شد. بر همین اساس باید هزینه‎ای که برای آنها وجود دارد به گونه‎ای پرداخت شود. این هزینه‎ها را یکی از سازمان‎های بیمه‎ای فعال در کشور ما یعنی بیمه سلامت با هزینه خود پرداخت خواهد کرد تا هزینه‎ای بر دوش بیمار باقی نماند و به راحتی به کارهای خود رسیدگی کند.

خدمت رسانی و تعهدات بیمه‌ای

سازمان‎ها باید به تعهداتی که دارند عمل کنند، در نتیجه باید هزینه‎ها را پرداخت نمایند و حتی خدماتی را هم برای بیماران در نظر بگیرند. این فرد هم به دلیل آنکه در زمره بیمارانی قرار دارد که تحت پوشش بیمه‎ای این سازمان بوده، بر همین اساس باید برای او پرداختی‌هایی در نظر بگیرند. همچنین  خدمات و بسته‌های خدمتی هم برای او تعیین شوند. در حقیقت در زمره بیمه‌های پایه‌ای قرار دارند. این تعهدات همگی در سال جاری به تأیید نهایی رسیده‌اند و باید نسبت به آنها توجه ویژه‌ای صورت پذیرد تا در حد عالی خدمت رسانی خود را انجام دهند.

بیماران بدون هویت تحت پوشش بیمه سلامت هستند!

افرادی که هویتی ندارند و در حالت سلامتی هم قرار دارند می توانند از این خدمات بیمه سلامت کمک بگیرند ، اما به شرطی که از سوی بهزیستی نامه ای برای آنها تأیید شود که هیچ اطلاعات هویتی برای آنها وجود ندارد. این معرفی نامه ای که از بهزیستی به تأیید می رسد باید توسط نماینده هایی از سازمان در بیمارستان ها که حضور دارند هم تأیید شوند ، این نماینده ها در واقع از بیمه سلامت حضور دارند و تمامی جزئیات را نیز بررسی خواهند کرد. زیرا در این رابطه سودجویی هایی هم صورت می پذیرد که در نتیجه باید مورد پیگیری قرار گیرد.

هزینه هایی که برای این افراد در نظر گرفته می شود تنها ده درصد هستند ، بنابراین در حدود نود درصد از هزینه ها را دولت خود پرداخت خواهد کرد. این هزینه ها از زمانی آغاز می شوند که فرد پذیرش خود را در بیمارستان به تأیید می رساند. این شرایط حتی برای نوزادان هم در نظر گرفته شده است.

نظر شما درباره بیماران بدون هویت تحت پوشش بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ایرنا