بیمه نامه موتورسیکلت سواران یکی از بیمه‎های بسیار مهم می‎باشد که همواره مورد غفلت درصد زیادی از این رانندگان قرار می‎گیرد.

موتورسیکلت سواری همواره یکی از پرخطرترین رانندگی‎ها می‎باشد. زیرا به دلیل کوچک بودن وسیله نقلیه از هر جایی امکان عبور و مرور وجود دارد، اما به دلیل رانندگی نامناسب میزان برخورد با خودرو بسیار زیاد است. در نتیجه تصادفات موتورسیکلت‏‌ها و میزان استفاده از بیمه نامه موتورسیکلت روز به روز در حال افزایش است و موتورسیکلت سواران باید به نحوی از این اتفاق جلوگیری نمایند. تنها راهکار تمدید بیمه نامه موتورسیکلت می‎باشد. خوشبختانه با طرح‎های جدید و رفع جریمه‎های دیرکرد، استفاده از این بخشودگی‌ها به نفع افراد می‎باشد.

بخشودگی بیمه نامه موتورسیکلت

مرحله سوم طرح بیمه موتورسکلت

در ماه‌های گذشته و همچنین سال گذشته طرح‌های بخشودگی زیادی در خصوص بیمه نامه موتورسیکلت شروع به کار کرد. سومین مرحله از این طرح بسیار مهم امروز به تأیید رسید تا موتورسیکلت سواران از این فرصت باقی مانده نهایت استفاده را داشته باشند. آن دسته از موتورسیکلت سوارانی که نسبت به فعالیت خود اقدام ننموده‎اند و در حال حاضر نیز برای بخشودگی جریمه‎های خود وارد عمل نشده‎اند می‎توانند در کمترین زمان ممکن با مراجعه به یکی از شعب بیمه این کار را به اتمام برسانند و از این پس نسبت به پرداخت به موقع حق بیمه خود اقدام نمایند.

بخشودگی بیمه نامه موتورسیکلت

این طرح از امروز یعنی آبان ماه سال 96 برای بار سوم به صورت صد درصدی اجرایی شد. حال باید منتظر استقبال موتورسیکلت سواران از این طرح باشیم. قطعا این طرح همانند گذشته با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. هرچه به موضوع بیمه نامه موتورسیکلت اهمیت بیشتری داده شود، قطعا در رابطه با تغییر در نگاه موتورسیکلت سواران نسبت به اهمیت این موضوع اثرگذار خواهد بود. در غیر این صورت مشکلات قابل حل نخواهد بود.

حل مشکلات در خصوص موتورسیکلت

در حال حاضر باز هم تعداد عدم پرداخت بیمه‎ها و همچنین بیمه نبودن موتورسیکلت سواران همانند گذشته وجود دارد. از سال گذشته که طرح مربوطه اجرایی شد خوشبختانه درصد زیادی از مشکلات در این رابطه حل شد و همچنین رجوع مردم برای استفاده از این بخشودگی و پرداخت حق بیمه برای یک سال بعد خود یک گام مثبت در جهت بیمه شدن می‌‎باشد.

خوشبختانه نیروی انتظامی نیز به جد پیگیر این موضوع است و همواره به آن اعتقاد دارد که باید از ابتدا یعنی از زمان پلاک زدن یک وسیله نقلیه نسبت به بیمه داشتن یا نداشتن آن اقدام شود. به همین دلیل اغلب موتورسیکلت‎ها در همان ابتدای کار باید به این شرط توجه داشته باشند.

بخشودگی بیمه نامه موتورسیکلت

شاید در ابتدای راه قرار داشته باشیم و از جمعیت میلیونی فاقد بیمه نامه‎ها در حال حاضر برای چند ده هزار آنها برنامه ریزی‎هایی انجام داده باشیم، اما به این امید باید ادامه دهیم تا روزی این جمعیت بسیار زیاد با اهمیت بیمه نامه موتورسیکلت آشنا شوند. به همین دلیل اعلام این خبر از سوی رسانه‎ها یکی از مهمترین کارهایی است که باید نسبت به آن اقدام شود.

منبع:

ریسک نیوز