بازاریابی همیشه راهی برای افزایش فروش محصولات می‌باشد. اما این فروش در شرایطی که محصول دیدنی نیست بسیار سخت‎تر خواهد بود. بازاریابی بیمه ملت و تمام بیمه‎های کشور هم با این مسئله موافق است و دوست دارد تا راه‎هایی را آموزش دهد که بر اساس آن بتوان به نحو خوبی از پس کارها برآمد و در نهایت بتوان میزان فروش محصولات را افزایش داد. این بازاریابی باید بر اساس نیاز مشتریان باشد.
انسانها خواسته‎های زیادی دارند، رسیدن به این خواسته‎ها محدودیت‌هایی دارد. همچنین شیوه‎ای که برای نائل شدن به آنها هم به کار گرفته می‎شود کاملا محدود است. انسانها در جریان بیمه کالایی را انتخاب می‎کنند که در برابر پول پرداختیشان سود بیشتری را به دست آورند. آنها دوست دارند که متحمل ضرر نشوند، پس یکی از نکات مثبت برای بازاریابی بیمه ملت در حقیقت همین موضوع است که در خصوص سودآوری آن توضیحات بیشتری ارائه شود.

خواسته‎های شما زمانی به توازن می‎رسند که با خرید به موقع و خوب پشتیبانی شوند. مصرف کنندگان کالایی که خریداری نموده‎اند سودی که در نهایت دارد را در کنار پول پرداختی خود قرار می‎دهند و برآورده شدن خواسته‎های خود را بررسی می‎کنند. در نتیجه می‎توانند از یک محصول احساس رضایت یا ناراضی بودن داشته باشند. سنجش این موارد و در نهایت رسیدن به رضایت به نفع شان است. زیرا این فرد مشتری‎های دیگری هم برای با خود به همراه دارد. این بازاریابی بیمه ملت می‎باشد. مشتریان دوست دارند تا از پول خود حداکثر استفاده و سود را داشته باشند.

منظور از محصولات در هر رده شغلی شامل کالا یا خدماتی است که از آن شرکت یا سازمان و . . . به شما داده می‎شود. به عنوان مثال در بیمه ملت، بیمه تأمین اجتماعی و . . . کارمندانی وجود دارند که از طریق بازاریابی بیمه ملت یا دیگر بیمه‎های خصوصی خدمات خود را برای مردم عادی توضیح می‎دهند. خدماتی که ممکن است برخی از افراد از آنها راضی و برخی دیگر هم ناراضی باشند.

نیازها و خواسته‎ها و تقاضاهای انسانی در این است که کالا یا خدمتی برای ارضای آنها وجود داشته باشد. بدون کالا یا خدمت این نیازها و خواسته‎ها و تقاضاها شکل نگرفته و در جهت معمولی به حرکت در نخواهد آمد. در نتیجه باید به هر دری زد و از طریق بازاریابی بیمه یا از طرق دیگر خدمات و کالاهای خود را معرفی نمود. خدمت یا محصول که در شرکت‎های بیمه وجود دارد در جهت ارضای همین نیازها مورد استفاده قرار می‎گیرد.

بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه نیاز دارد تا فردی با این مشخصات را در اختیار داشته باشد:
مشخصات ظاهری و فردی (آراستگی ظاهر، نظم و وقت شناسی، صبر و شکیبایی)
دانش عمومی (روابط عمومی قوی، آگاهی از علم روانشناسی، آگاهی از علم سخنوری و فنون مذاکره و اطلاعات عمومی قوی)
دانش فنی (اشراف کامل به بیمه نامه‎هایی که در خصوص آنها به بازاریابی بیمه مشغول شده است، مطالعه مستمر در خصوص مسائل مربوط به بیمه و به روز بودن دانش بیمه‎ای بازاریاب)

در خصوص بازاریابی بیمه نیاز است تا با نکاتی آشنا شویم که هر بازاریابی برای راه‎اندازی کار خود باید آنها را به کار گیرد. این فرد مورد نظر باید اطلاعات کاملی از بیمه نامه را به فرد بیمه شده بدهد. این اطلاعات می‎تواند شامل نقاط قوت و ضعف، مزایا، محدودیت‎ها و استثنائات باشد. فرد بازاریاب باید ارتباط صحیح و صمیمانه‎ای با بیمه گزار داشته باشد و صرفا یک سری مطالب را حفظ و بازگو نکند.

سپس فرد بازاریاب برای بازاریابی بیمه باید با شناختن و در نظر گرفتن بازار هدف نسبت به تضمین استراتژی و سناریوهای مختلف، در ابتدا پشتکار زیاد، دوم پشتکار زیادتر و در نهایت پشتکار بسیار عالی تری را داشته باشد تا بتواند با موانع موجود در راه بازاریابی بیمه فعالیت داشته باشد. به چنین ترتیبی می‎تواند حرکت به سوی هدف تعیین شده را آغاز نماید.