بازاریابی همیشه راهی برای افزایش فروش محصولات میباشد. اما این فروش در شرایطی که محصول دیدنی نیست بسیار سختتر خواهد بود. بازاریابی بیمه ملت و تمام بیمههای کشور هم با این مسئله موافق است و دوست دارد تا راههایی را آموزش دهد که بر اساس آن بتوان به نحو خوبی از پس کارها برآمد و در نهایت بتوان میزان فروش محصولات را افزایش داد. این بازاریابی باید بر اساس نیاز مشتریان باشد.
انسانها خواستههای زیادی دارند، رسیدن به این خواستهها محدودیتهایی دارد. همچنین شیوهای که برای نائل شدن به آنها هم به کار گرفته میشود کاملا محدود است. انسانها در جریان بیمه کالایی را انتخاب میکنند که در برابر پول پرداختیشان سود بیشتری را به دست آورند. آنها دوست دارند که متحمل ضرر نشوند، پس یکی از نکات مثبت برای بازاریابی بیمه ملت در حقیقت همین موضوع است که در خصوص سودآوری آن توضیحات بیشتری ارائه شود.
خواستههای شما زمانی به توازن میرسند که با خرید به موقع و خوب پشتیبانی شوند. مصرف کنندگان کالایی که خریداری نمودهاند سودی که در نهایت دارد را در کنار پول پرداختی خود قرار میدهند و برآورده شدن خواستههای خود را بررسی میکنند. در نتیجه میتوانند از یک محصول احساس رضایت یا ناراضی بودن داشته باشند. سنجش این موارد و در نهایت رسیدن به رضایت به نفع شان است. زیرا این فرد مشتریهای دیگری هم برای با خود به همراه دارد. این بازاریابی بیمه ملت میباشد. مشتریان دوست دارند تا از پول خود حداکثر استفاده و سود را داشته باشند.
منظور از محصولات در هر رده شغلی شامل کالا یا خدماتی است که از آن شرکت یا سازمان و . . . به شما داده میشود. به عنوان مثال در بیمه ملت، بیمه تأمین اجتماعی و . . . کارمندانی وجود دارند که از طریق بازاریابی بیمه ملت یا دیگر بیمههای خصوصی خدمات خود را برای مردم عادی توضیح میدهند. خدماتی که ممکن است برخی از افراد از آنها راضی و برخی دیگر هم ناراضی باشند.
نیازها و خواستهها و تقاضاهای انسانی در این است که کالا یا خدمتی برای ارضای آنها وجود داشته باشد. بدون کالا یا خدمت این نیازها و خواستهها و تقاضاها شکل نگرفته و در جهت معمولی به حرکت در نخواهد آمد. در نتیجه باید به هر دری زد و از طریق بازاریابی بیمه یا از طرق دیگر خدمات و کالاهای خود را معرفی نمود. خدمت یا محصول که در شرکتهای بیمه وجود دارد در جهت ارضای همین نیازها مورد استفاده قرار میگیرد.
بازاریابی بیمه نیاز دارد تا فردی با این مشخصات را در اختیار داشته باشد:
مشخصات ظاهری و فردی (آراستگی ظاهر، نظم و وقت شناسی، صبر و شکیبایی)
دانش عمومی (روابط عمومی قوی، آگاهی از علم روانشناسی، آگاهی از علم سخنوری و فنون مذاکره و اطلاعات عمومی قوی)
دانش فنی (اشراف کامل به بیمه نامههایی که در خصوص آنها به بازاریابی بیمه مشغول شده است، مطالعه مستمر در خصوص مسائل مربوط به بیمه و به روز بودن دانش بیمهای بازاریاب)
در خصوص بازاریابی بیمه نیاز است تا با نکاتی آشنا شویم که هر بازاریابی برای راهاندازی کار خود باید آنها را به کار گیرد. این فرد مورد نظر باید اطلاعات کاملی از بیمه نامه را به فرد بیمه شده بدهد. این اطلاعات میتواند شامل نقاط قوت و ضعف، مزایا، محدودیتها و استثنائات باشد. فرد بازاریاب باید ارتباط صحیح و صمیمانهای با بیمه گزار داشته باشد و صرفا یک سری مطالب را حفظ و بازگو نکند.
سپس فرد بازاریاب برای بازاریابی بیمه باید با شناختن و در نظر گرفتن بازار هدف نسبت به تضمین استراتژی و سناریوهای مختلف، در ابتدا پشتکار زیاد، دوم پشتکار زیادتر و در نهایت پشتکار بسیار عالی تری را داشته باشد تا بتواند با موانع موجود در راه بازاریابی بیمه فعالیت داشته باشد. به چنین ترتیبی میتواند حرکت به سوی هدف تعیین شده را آغاز نماید.