همانطور که اطلاع دارید یکی از مهم ترین رده های بیمه ای که در کشور وجود دارد بیمه محصولات کشاورزی خواهد بود ، بنابراین با مزایای آن آشنا می شویم.

در رابطه با انواع خسارت هایی که برای محصولات کشاورزی به وجود می آید درصد زیادی از آنها می توانند مشکلاتی را برای کشاورز به وجود آورند و یک ضرر جبران ناپذیر را به دنبال داشته باشند. خسارت ها می توانند به شکل های مختلفی به وقوع بپیوندند ، خسارت ها باید بررسی شوند تا در نهایت بتوان با بیمه کردن هریک از محصولات از آنها پیشگیری نمود و سود نهایی را به خود اختصاص داد. با بیمه هیچ ضرری را به خود نخواهید دید بلکه می توانید سودی را هم برای خود ذخیره کنید.

اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را جدی بدانیم!

دولت سهم مربوط به خود را برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت خواهد کرد ، بنابراین سهمی برای کشاورز باقی می ماند که می تواند به آسانی سهم خود را نیز پرداخت نماید. سهمی که برای کشاورز در نظر گرفته اند سهم زیادی نخواهد بود. بررسی ها حاکی از آن هستند که در صورت عدم پرداخت دولت می توان سهم واقعی را تخمین زد که خوشبختانه برای حمایت از کشاورزان دولت این کار را انجام می دهد. تنها کافی است تا کشاورزان برای جلوگیری این حوادث کار مربوط به بیمه محصولات کشاورزی خود را انجام دهند.

سهمی که برای دولت در نظر داشته اند یک سهم پنجاه و چهار درصدی بوده اما در مقابل سهم مربوط به بیمه ها برای کشاورز چهل و شش درصد است. بنابراین تقریبا پنجاه درصد و بیشتر از آن را دولت پرداخت خواهد کرد و فرصت بی نظیری برای استفاده خواهد بود. برخی از کشاورزان کشت و کار خود را برای فصل پاییز آغاز نموده اند و با توجه به آن که در این فصل این احتمال وجود دارد که باران ها و سیل ها و سرمای زودرس را داشته باشیم بهتر است تا از این راه پیشگیری کمک بگیریم.

اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را جدی بدانیم!

مزارعی که در کشت پایز احتمال آبگرفتگی آنها با وجود باران های شدید بالا می رود را می تواننیم مزارع مربوط به کلزا بدانیم . البته برخی از مزارع هم اکنون میتوانند گندم خود را برداشت کنند که از جمله آنها می توانیم به مزارع خوزستان اشاره کنیم. بنابراین باید پیش بینی هر نوع تغییر در وضعیت آب و هوایی را داد. مزارع و محصولات کشاورزی نتیجه زحمت چند ماهه خواهند بود که با یک بی احتیاطی می تواند در زمان کوتاهی نابود شده و از بین بروند.

نظر شما درباره اهمیت بیمه محصولات کشاورزی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز