با کمی دقت متوجه خواهیم شد که در ماه‎های اخیر قیمت خودروها چندین برابر قیمت اصلی خود شده‌اند، بنابراین بیمه بدنه هم باید به همان نسبت کمی افزایش پیدا کند.

بیمه بدنه این وظیفه را دارد که بتواند در زمان مناسبی که فرد نیازمند پول خود است، خسارت وارده به خودرو را به صورت نقدی پرداخت نماید. حال این خسارت می‎تواند از سوی یک شخص دیگر باشد یا می‎تواند از سوی خود فرد باشد، در هر صورت هزینه مربوطه باید تا حد امکان پرداخت گردد. این موضوع بخصوص در مواقعی که فرد خودرویی تازه می‌خرد از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود، زیرا ارزش این نوع خودروها حتی با یک تصادف بسیار کوچک هم به شدت افت پیدا خواهد کرد.

افزایش قیمت بیمه بدنه در دستور کار قرار دارد؟

بیمه مرکزی برای آنکه بتواندمتناسب با رشد جامعه به سمت افزایش قیمت خودروها تغییری را در بازار ایجاد کند از بیمه‎ها درخواست دارد تا در نرخ بیمه‎های خود تجدید نظر نمایند و مابقی آن را از افرادی که از این بیمه استفاده می‎کنند دریافت نماید. در این صورت هم شخص هزینه واقعی خودروی خود را دریافت خواهد کرد و هم بیمه‎ها ضرر زیادی در زمینه‎ی بیمه بدنه نخواهند کرد. این پیشنهاد از سوی رئیس بیمه مرکزی ارائه شده تا بیمه‌ها هم اجازه داشته باشند که شرایط بهتری را برای خود رقم بزنند.

همچنین باید حقی را که توسط بیمه مرکزی برای افرادی که بیمه شده‎اند پس گرفت، زیرا در حالت عادی هیچ شخصی دوست ندارد مبلغی اضافه‎تر از قرارداد منعقد شده را پرداخت نماید. افرادی که مالک خودرو هستند باید نسبت به تغییر دادن سرمایه‎ی خود که عموما در جهت افزایش سرمایه است اقدامات لازم را انجام دهند. در ماه‎های گذشته با رشد سرسام آوری روبه رو بودیم، اما خوشبختانه در حال حاضر این روند رو به بالا است اما با یک جریان ثابت.

افزایش قیمت بیمه بدنه در دستور کار قرار دارد؟

برای این که این روند اجرایی گردد نیاز است تا تمامی افرادی که مالک خودرو هستند و از بیمه بدنه کمک می‎‌گیرند به نمایندگی‎هایی که از بیمه آن استفاده می‎کنند مراجعه نموده و در جهت استعلام قیمت واقعی بیمه خود اقدام نمایند تا پس از آن با دادن مابه التفاوت سرمایه خود را بالا ببرند. در غیر این صورت در زمانی که تصادفی رخ دهد بیمه‎ها این اختیار را دارند که بر اساس قیمت همان زمان و با توجه به سهمی که فرد دارد مابقی را پرداخت نماید. این یک قانون است و تمامی مالکان برای پس گرفتن میزان خسارت واقعی خودروی خود باید از آن استفاده نمایند.

 

نظر شما درباره افزایش قیمت بیمه بدنه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز