در شرایط اقتصادی این روزها هر جهش اقتصادی می‎تواند به نفع مردم باشد. در پی خبر منتشر شده توسط مدیر عامل بیمه تامین اجتماعی افزایش حقوق برای بازنشستگان در راه است.

بازنشسته شدن پروسه‎ای است که هر کارمند و فرد بیمه‎ شده‎ای باید آن را تجربه کند. به همین دلیل بارها گفته می‎شود که یک فرد کارمند یا مدیر تا ابد در آن شغل باقی نخواهد ماند. از این رو رئیس تامین اجتماعی از افزایش حقوقی صحبت می‎کند که بسیار خوب بوده و درصد کمی از مشکلات مردم را حل خواهد کرد. اگر بازنشسته‎ای هستید که در حال حاضر کمترین حقوق را دریافت می‎کنید باید این مژده را از ما بپذیرید که سقف حقوق بازنشستگی شما تا حدود نوزده و نیم درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 تغییرات اعمال شده برای حقوق دریافتی

البته این عدد تنها برای افرادی می‎باشد که حقوق آنها در زمره کمترین حقوقها طبقه بندی شده است. اما در مقابل دسته دیگری نیز وجود دارند که سقف حقوق آنها بیشتر است که برای آنها میزان افزایش حقوقدر حدود سیزده درصد خواهد بود. این تغییر در قیمت‎ها و تفاوت ایجاد شده تنها به دلیل کم کردن فاصله حقوقی بین افراد ضعیف و ضعیف‎تر خواهد بود. میزان افزایش حقوق بازنشستگی برای اردیبهشت در این طبقه با حقوق کم واریز اما برای دسته دیگر در ماه بعدی واریز خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وعده افزایش حقوقها در زمان افتتاح ساختمان جدید مربوط به خدمات بازنشتگان داده شد. شاید برخی چنین تصور کنند که افزایش حقوق بالا و خوبی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده در حالی که افزایش حقوق با توجه به شرایط قیمت‎های کنونی افزایش چشم گیری نیست. هرچه که به عنوان حقوق واریز می‎شود در راه هزینه‎های زندگی صرف خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اقشاری که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند معمولا در دسته کارگری و اقشار ضعیف جامعه هستند که اغلب آنها نیز زن و تعداد زیادی بچه هم دارند. قیمت‌ها در سطح جامعه یکسان است اما گروهی که آسیب بیشتری را متحمل می‎شوند تنها این گروه از افراد خواهند بود. پس قطعا این افزایش حقوق تاثیر چشم‎گیری در رونق زندگیشان ندارد و تنها درصدی از مشکلات را رفع خواهد کرد. بهتر است که این افزایش درصدها با همکاری دولت بیشتر از میزان کنونی باشد تا بتوان فاصله طبقاتی موجود را به حداقل کاهش داد.

نظر شما درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز