افراد معتاد در مقایسه با سایر بیماران در وضعیت بدتری قرار دارند، بنابراین حمایت‎ها می‎تواند آنها را به زندگی فعلی بازگرداند و زندگی خوبی را برای آنها رقم بزند.

اعتیاد، منجلابی بری غرق شدن

افرادی که دارای اعتیاد هستند در زمره افرادی قرار دارند که معمولا شرایط خوبی در آنها دیده نمی‎شود. آنها هم از خانواده خود و هم از جامعه جدا شده‎اند. بنابراین مهمترین عوامل برای پیشرفت یک فرد از او گرفته شده و حالا در مردابی گیر افتاده که نمی‎داند چه کند. هرچه بیشتر در اعتیاد دست و پا بزنند بیشتر غرق خواهند شد. اما اگر دستی از سوی دولت برای یاریشان بیاید، قطعا از مرداب بیرون آمده و به زندگی دوباره خود باز می‌گردند.

افراد معتاد هم یارانه درمان دارند!

حمایت سازمان بهزیستی

سازمان بهزیستی که از سوی دولت نیز مورد حمایت قرار دارد قصد دارد تا یارانه درمان را برای افراد معتاد به آنها اختصاص دهد. برای هر نوع درمانی که از کمترین تا پیشرفته‌ترین هم باشد نیاز به صرف هزینه‌هایی خواهد بود. قطعا فردی که دارای اعتیاد است و پولی با خود ندارد نمی‌تواند از این گرفتاری به راحتی نجات پیدا کند و بیماری خود را ترک کند. بنابراین باید هزینه‌های اولیه آنها را پرداخت نمود. در واقع این پول به فرد داده نمی‌شود، بلکه به صورت درون سازمانی با در اختیار گرفتن افراد دارای اعتیاد برای آنها خرج می‌شود.

فرقی ندارد که معتاد یک فرد دارای اعتیاد شدید یا فرد با اعتیاد کم باشد که به صورت سرپایی درمان شود، این یارانه درمانی برای معتادان هم در مراکزی که آنها از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار دارند و هم به صورت سرپایی اختصاص داده شده است. پس حتی افرادی که در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند هم می‌توانند از این یارانه بهره ببرند، به شرطی که بیماری آنها به تأیید برسد.

افراد معتاد هم یارانه درمان دارند!

بیمه برای افراد معتاد

در گذشته بیمه درمان برای این افراد در نظر گرفته شده بود تا همه آنها بتوانند از طریق این بیمه کارهای خود را انجام دهند. اما متأسفانه این بیمه به دلیل مشکلات موجود قطع شد و به جای آن از بیمه دیگری استفاده می‎شود که همان بیمه درمانی بوده و در حقیقت برای افرادی تنها کاربرد دارد که بستری شده و در نتیجه تحت درمان قرار دارند. این بیمه از نوع درمانی از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری خواهد بود. در این راستا برای پیدا کردن افراد واجد شرایط ستاد مبارزه با مواد مخدر هم در جریان قرار دارد و این ستاد افراد را معرفی نموده تا مراحل درمانی آنها پیگیری شود.

نظر شما درباره یارانه افراد معتاد چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهر نیوز