حمل و نقل پدیده‎ای است که باید در همه جای دنیا به آن اهمیت داده شود. همچنین تمامی افرادی که در این حوزه فعالیت دارند باید مورد توجه باشند.

در خصوص حمل و نقل با کامیون یکی از معضلاتی که امروز باید به آن پرداخت در رابطه با پایین بودن نرخی است که به عنوان یک هزینه کامل برای رفت و آمد آنها در نظر گرفته‌اند. حمل و نقل با این وسیله بزرگ در جاده‎های کشور که ایمنی لازمی را ندارند کاری بس خطرناک خواهد بود. هر فردی هم نمی‎تواند از پس آن برآید. از طرفی سیستم حمل و نقل با کامیون راحت‎ترین راه حل برای حمل بارهای سنگین می‎باشد که هزینه به نسبت پایین‎تری در مقایسه با هواپیما دارد.

اعتراضاتی در خصوص حمل و نقل

کامیون‎ها و چگونگی حمل و نقل

کامیون‌ها وسایل نقلیه بزرگی هستند که می‎توانند انواع بار را جابجا کنند. معمولا با توجه به حساسیتی که هر بار با خود دارد، این میزان هزینه‎ها برای انتقال متفاوت خواهد بود. موضوع اصلی این مطلب در رابطه با بار مربوط به محصولات تهیه شده کشاورزی است که در حال حاضر در روستاهای کشور تولید و به انبارها منتقل خواهند شد. اما هزینه‎ای که بابت این حمل و نقل پرداخت می‎شود بسیار کمتر از زحمت و استرسی است که برای سالم رساندن بار به مقصد وجود دارد.

اعتراضاتی در خصوص حمل و نقل

داستان رانندگان معترض

از این رو عده‎ای از رانندگان کامیون در یکی از روستاهای گیلان با نام چینی جان از توابع شهرستان رودسر برای اعتراض به نرخ‎های پایین حمل و نقل با کامیون تجمع کردند تا بتوانند از این طریق به حق خود دست یابند. این خبر نیز به صورت رسانه‎ای منتشر شد تا شاید مسئولان در این زمینه تغییرات لازم را اعمال نمایند و راه حلی برای آن در نظر داشته باشند.

اعتراضاتی در خصوص حمل و نقل

رانندگانی که در زمینه حمل و نقل محصولات کشاورزی خدمت می‎کنند، خواسته زیادی ندارند. آنها معتقد هستند که چرا با وجود افزایش هزینه‎ها در همه زمینه‎ها باز هم هیچ تغییری در زمینه حمل و نقل به وجود نیامده و هنوز هم قیمت‎ها ثبت باقی مانده است. در حال حاضر هزینه مربوط به محصولات کشاورزی با افزایش چند برابری مواجه بوده اما در رابطه با حق یک راننده با استناد به افزایش قطعات ماشین و . . .هیچ تغییری انجام نشده است.

در رابطه با پاسخی که از سوی مسئولان به این اعتراضات داده شد، گویا خبرهای خوبی در راه است. زیرا افزایش حقوقی برای این افراد در نظر گرفته شده و به زودی در حقوق بعدی اعمال خواهد شد. از نظر مسئولان خواسته این افراد کاملا منطقی بوده و هیچ مشکلی برای آن وجود ندارد.

نظر شما درباره اعتراضاتی در خصوص حمل و نقل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز