در زمان خرید خودروهای تازه آپشن های خودروها را برای آنها در نظر گرفته‎اند که همین امر می‌تواند پرداختی‎های بیمه را با اختلال همراه سازد.

بیمه‎ها در خصوص بیمه بدنه خودرو و سایر بیمه‎های مربوطه به خودروها در ابتدا برآوردهایی را برای هزینه‎ها در نظر می‎گیرند. کارشناسانی مخصوص این کار هستند تا بتوانند دقیقا آنچه وجود دارد را به عنوان ارزش واقعی خودرو تخمین زده و هزینه‎های مربوط به آن برآورد نمایند. بیمه بدنه بیمه‎ای بسیار مطلوب بخصوص در زمانی است که شما خودرویی تازه را خریداری نموده و قصد دارید از آن استفاده نمایید. در این صورت با خیالی آسوده حتی اگر خود شما مقصر باشید هزینه مربوط به خودروی خود را دریافت خواهید کرد. این موضوع برای رانندگان تازه کار بسیار مهم می‎باشد.

آپشن های خودروها مشکلی برای بیمه ها می باشد!!!

خودروسازان روز به روز بر آپشن های خودروها می‎افزایند و این نشان دهنده وجود یک معضل بزرگ در زمینه‎ی خودروسازی خواهد بود. هرچه آپشن بیشتر شود خودروهایی که تا دیروز ارزشی کمتر داشتند با افزایش قیمت چند برابری همراه خواهند شد. در صورتی هم که به کشورهای دیگر وارد شوند قیمت مربوط به آنها چند برابر بیشتر خواهد شد. هر شرکت خودروسازی در دنیا روشی را برای پرداخت این هزینه‎ها دارد که برخی از آنها حتی با اشتراک‎گذاری این کار را انجام می‎دهند.

امروزه در بیمه‎های ایران مشکلی دیگر مطرح است و آن هم تغییراتی است که پس از خرید در خودرو ایجاد می‎شود. به عنوان مثال فردی خودروی دنا را خریداری می‎کند اما سپر مربوط به دناپلاس را پس از خرید بر روی آن نصب می‎کند. بیمه در زمان کارشناسی، خودرو را از نوع دنا در نظر گرفته و حالا در صورت خسارت دیدن نمی‎تواند هزینه مربوط به دنا پلاس را پرداخت کند. پس اگر در این زمینه تغییراتی را اعمال می‎کنید نباید این انتظار را داشته باشید که بیمه تمامی این هزینه‎ها را پرداخت نماید.

امروزه برای خودروها نرم افزارهای جدیدی طراحی شده که می‎تواند برنامه‎های کامپیوتری درونی آن را تغییر دهد، بر همین اساس روز به روز بر توانایی‎های خودروها افزوده می‎شود که البته توانایی خودروهای خارجی از برندهای مشهور با خودروهای داخلی قابل مقایسه نمی‌باشد. به همین دلیل بیمه مربوط به این خودروها چند برابر خودروهای داخلی می‌باشد و فرد برای حفظ خودروی خود از هر خطری می‎تواند از این مزایا کمک بگیرد.

آپشن های خودروها مشکلی برای بیمه ها می باشد!!!

برخی از آپشن های خودروها هستند که در خودروها گماشته می‎شوند اما با غیرفعال کردن آنها در زمانی خاص از هزینه‌ی خودروی شما کاسته خواهد شد. به عنوان مثال برای فصل سرما گرمای صندلی نیاز است اما اگر این قابلیت را برای تابستان هم نیاز دارید پس باید هزینه‎ای اضافی و غیرقابل بازگشتی را بپردازید، زیرا عملا در این فصل به چنین ویژگی نیازی نیست.

نظر شما درباره آپشن های خودروها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز